مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسیکلت‌ها دارای جایگاه CNG می‌شوند

به گزارش موتورسيكلت نيوز، بيژن زنگنه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خانه ملت مبنی بر اینکه برای تقویت جایگاه های CNG اعتباراتی در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است یا خیر، گفت: خیر. این اعتبار برای جایگاه‌ها در نظر گرفته نشده است و لزومی بر این کار نیست چراکه جایگاه‌های سی.ان.جی اقتصادی هستند و بخش خصوصی و مردم می‌توانند احداث آن‌ها را در دست گیرند.

وی ادامه داد: از آنجا که وزارت نفت می‌تواند مشوق سی.ان.جی‌سوز شدن خودروها باشد به همین منظور 6500 میلیارد تومان وام در مصوبه دولت دیده شده است تا خودروهای سواری، عمومی و وانت‌ها بتوانند این وام را برای سی. ان.جی‌سوز کردن دریافت کنند. البته باز پرداخت آن نیز بر عهده دولت است، همچنین وزارت نفت به دنبال فراهم کردن وام برای مابقی خودروهای سواری و به‌ویژه موتورسیکلت‌ها است چراکه آلاینده‌های موتورها بسیار بالاتر از خودروها است.

جایگاه‌های سوخت CNG مخصوص موتورسیکلت‌ها ایجاد می‌شود

زنگنه اضافه کرد: اگرچه تاکنون در ایران موتورسیکلت‌ها سی.ان.جی سوز نبوده‌اند اما در حال “طراحی جایگاه‌های سی.ان.جی کوچک” هستیم که امکان سوخت‌گیری سریع با گاز برای موتور سیکلت‌ها فراهم شود، با این کار علاوه بر مزایایی اقتصادی و ایجاد اشتغال از آلودگی‌های هوا کاسته خواهد شد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا