مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

٧٠ هزار دستگاه موتورسيكلت در كاشمر

به گزارش موتورسيكلت نيوز، مهدی جمعه‌پور عنوان کرد: براساس آمار غیر رسمی، روزانه بالغ بر 25 هزار خودرو و 70 هزار موتور سیکلت در این منطقه تردد دارند که هر موتور سیکلت برابر 6 خودرو آلایندگی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به آمار اعلام شده مصرف بنزین از سال 95 که حدود 51 میلیون و 600 هزار لیتر بوده به 55 میلیون و 980 هزار لیتر در سال گذشته افزایش یافته و در 6 ماهه اول سال جاری نیز 32 میلیون و 370 هزار لیتر بنزین مصرف شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر بیان کرد: کاشمری‎ها وابستگی شدیدی به خودرو دارند همچنین اغلب خودروها به صورت تک سرنشین تردد دارند، یک لیتر بنزین که می‎سوزد با خود 15 لیتر هوا را می‎سوزاند و 2.2 لیتر گازهای آلاینده سمی و تولید حرارت دارد.

وی گفت: اگرچه در شهرستان کاشمر به صورت مستقیم معضلات آلودگی هوا را نداریم اما اگر به فکر نباشیم در آینده به دلیل آلودگی هوا معضلات جدی را پیش رو خواهیم داشت.

جمعه‎پور توسعه زیرساخت‎های حمل و نقل عمومی و فرهنگ سازی برای دوچرخه سواری و پیاده‎روی را ضروری دانست و اظهار کرد: باید با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخوردهای جدی صورت گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر افزود: معاینه فنی خودروها در روز ملی هوای پاک در کاشمر با 30 درصد و در کوهسرخ با 50 درصد تخفیف انجام خواهد شد.

وی گفت: برای اینکه در روزهای آلوده هشدار را برای گروه‌های در معرض خطر داشته باشیم، تهیه و نصب دستگاه سنجش وضعیت آلایندگی هوا در هسته مرکزی شهر کاشمر ضرورت دارد.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا