مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

٨۴ درصد از تصادف‌های فوتی پایتخت عابران پیاده و موتورسیکت‌ها هستند

به گزارش موتورسيكلت نيوز، محمدرضا مهماندار روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک استان تهران برگزار شد، افزود: براساس آمار پزشکی قانونی تهران از ابتدای امسال معادل هفت درصد از میزان فوتی ها پایتخت کاسته شده است و شهر تهران در این زمینه رتبه اول کشور در کاهش مرگ و میر را دارد.

مهماندار تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد از فوت های عابران پیاده در بزرگراه های تهران و خیابان های اصلی اتفاق می افتد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه بسیاری از تصادفات در جاده های دوطرفه اتفاق می افتد که جدا سازی بین خطی در ‌آنها نیست افزود:  با  جداسازی جاده های دوطرفه می توان تعداد کشته ها را کم کرد.

وی تصریح کرد: با مهندسی ترافیکی اثرگذار، اولویت بندی نقاط حادثه خیز و خدمات پیش بیمارستانی، کنترل سرعت، مهار موتورسیکلت ها و کنترل سلامت رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی میتوان میزان تصادف‌های منجر به فوت را کاهش داد.

استاندار تهران: تصادفات درون شهری چشمگیر است 

استاندار تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه تصادفات درون شهری چشمگیر است گفت: ۵۲ درصد از تصادفات در بزرگراه ها و هفت درصد آن در خیابان های فرعی است.

انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه اقدام پلیس برای شماره گذاری نکردن خودرو پراید و از رده خارج کردن این خودرو  اقدام ارزشمندی است، ادامه داد: با کاهش نقاط حادثه خیز، نظارت و کنترل حمل و نقل عمومی، راه اندازی سامانه سپهبد برای کنترل الکترونیکی اتوبوس ها و آموزش می توان میزان تلفات انسانی را کاهش داد.

استاندار تهران با بیان اینکه مقرر شده ۵۰ درصد از آنتن شبکه پنج در اختیار استان قرار بگیرد تصریح کرد: کارشناسان و نیروهای پلیس راه می توانند از این فرصت برای آموزش در زمینه راهنمایی و رانندگی، ارائه آمار و ارقام کشته شده های تصادفات و اعلام نقاط حادثه خیز به مردم میزان تلفات را کاهش دهند.

سرعت غیرمجاز و خواب آلودگی عامل ۸۵ درصد از  تصادفات منجر به مرگ است 

همچنین مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک کشور نیز در این نشست با بیان اینکه سرعت غیرمجاز و خواب آلودگی عامل ۸۵ درصد از  تصادفات منجر به مرگ در کشور است گفت: سهم ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس در کل تصادفات ۱.۱ درصد است.

فرهاد صالحیان افزود: در ۹ ماهه سال گذشته تصادف ۵۰ فقره دستگاه اتوبوس و امسال ۴۵ فقره اتوبوس منجر به فوت ۱.۲  درصد از مردم شده است.

وی ادامه داد: باید طرح بررسی سلامت روان رانندگان و معاینه فنی ناوگان حمل و نقل اتوبوس های شهری و وبرون شهری در استان تهران به صورت پایلوت اجرا شود تا حوادثی نظیر واژگونی اتوبوس فیروزکوه به دلیل نقص فنی و کشته شدن مسافران رخ ندهد.

صالحیان گفت: براساس این حادثه تعاونی شماره دو ترمینال جنوب به مدت یکسال پلمپ شد.

وی افزود: برای بررسی و تحلیل علت تصادف‌ها، نقشه و  نقاط حادثه خیز اعتبار مورد نیاز تخصیص داده می شود.

صالحیان تصریح کرد: با راه اندازی سامانه الکترونیکی سپهبد برای شرکت های حمل و نقل عمومی، سرعت اتوبوس‌ها از مبدا تا مقصد با شناسایی راننده رصد می شود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا