مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به آمارهای مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا اعتماد نکنید

به گزارش موتورسيكلت نيوز، محمد حسين قربانى با انتقاد از آمار مرگ و میر کودکان زیر یکسال بر اثر آلودگی هوا گفت: در خبرهای چند روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر6 برابری مرگ و میر کودکان زیر یکسال ایرانی بر اثر آلودگی هوا که این رقم  چند برابر کشور ترکیه است؛ به همه آمارمرگ و میر ناشی از آلودگی هوا نمی‌توانیم اعتماد کنیم چرا که میزان آلودگی استانبول بیشتر از برخی از شهرهای کشور ماست در عین حال منکر وجود آلاینده‌ها هوا هم نیستیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی،افزود: عوامل متعددی در آلایندگی شهر تهران و کلانشهرها موثر هستند از موتورسیکلت‌های فرسوده و اسقاطی تا برج‌های سر به فلک کشیده هریک از آلاینده‌ها جای بحث و گفتگو دارد و هر یک از سازمان‌ها و نهادها می‌تواند نقش پررنگی در کاهش آلودگی هوا داشته باشند.

آلودگی هوا و عوارض آن را نمی توانیم کتمان کنیم

وی ادامه داد: امروز ما با حداقل بیماری و حتی مرگ و میر مادران و نوزادان روبرو هستیم با تمام این تفاسیر آلودگی هوا و عوارض آن را نمی‌توانیم کتمان کنیم، در این بین تهران هم یکی از شهرهای آلوده دنیاست، به جرات می‌توانیم بگوییم آلودگی صفتی جدا نشدنی برای تهران محسوب شده است.

خلاء قانونی برای کاهش آلودگی هوا نداریم

قربانی تصریح کرد: قانون هوای پاک که در سال جاری تصویب شد یکی از راهکارهای رفع آلودگی هوا تهران و کلانشهرها محسوب می‌شود، چرا نمی‌توانیم بر این آلودگی غلبه کنیم، نیازمند هماهنگی بین بخش‌های متفاوت و برداشتن رانت‌ها و فسادها و برداشتن انحصار از روی شرکت‌های تولید کننده خودروها می‌تواند بخش موثری در کاهش این آلودگی موجود باشد.

نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: خلاء قانونی برای هوای پاک نداریم باید همه سازمان‌ها و نهادها برای کاهش آلودگی هوا تلاش کنند، از بنزین آلوده تا خودروهای فرسوده و موتورسیکلت‌های اسقاطی حتی قطع بی‌رویه درختان تاثیرات منفی در میزان شرایط آب و هوایی کشور دارد که امروز منجر رشد این بحران زیست محیطی و بشری شده است، هر یک از دستگاه‌ها در کاهش آلودگی هوا  می‌تواند نقش موثری را ایفاء کنند .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان محیط زیست، وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت با لحاظ استاندارهای جهانی در سوخت و تولید خودرو می‌توانند نقش پررنگی در کاهش آلودگی هوا داشته باشند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا