مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ضرورت مدیریت برند ملی

به گزارش موتورسيكلت نيوز، حمید زادبوم، ارزش اقتصاد هر کشور را بر اساس مطالعات انجام شده،حاصل‌ضرب تولید ناخالص داخلی در ارزش برند کشور در ذهن مخاطب اعلام کرد و گفت: با توجه به این دو رقم، رتبه ارزش اقتصاد جمهوری اسلامی ایران ۴۴ است.

دبیر کمیسیون برند، تشکیل شورای عالی برند در کشور با حضور مقامات عالی رتبه را بااهمیت عنوان کرد و گفت: مقدمات تشکیل شورای عالی برند با هدف مدیریت برند ملی در داخل و خارج کشور با حضور وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور در حال انجام است.

حمید زادبوم، وظیفه شورای ملی برند را مدیریت اقتصاد ممتاز کشور دانست و افزود: در حال حاضر بنگاه‌های اقتصادی که اقتصاد ممتاز کشور را تشکیل می‌دهند، بین ۳ تا ۴ درصد اقتصاد کشور هستند و این در حالیست که این شاخص در کشور ترکیه ۱۹ درصد و در کره جنوبی ۳۲ درصد است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، فرهنگ سازی در حوزه برند ملی را وظیفه همه دستگاه‌ها علی‌الخصوص رسانه‌ها و در راس آنها صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دانست و فرایند مدیریت برند ملی را فعالیتی مثمر ثمر در رونق و حمایت از تولید ملی ارزیابی کرد.

دبیر کمیسیون برند در پایان، تدوین بسته‌های حمایتی از صادرکنندگان واجد برند برتر را در ایجاد انگیزه در میان جامعه صادرکنندگان مهم توصیف کرد و مدیریت نظام جامع برند ملی را یکی از اولویت‌های سازمان توسعه تجارت ایران درسال ۹۹ اعلام کرد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا