مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

۶۰ درصد موتورسواران در آذربایجان‌شرقی گواهی‌نامه ندارند

به گزارش موتورسيكلت نيوز، احمد موقری در جلسه ساماندهی موتورسیکلت سواران در کلانشهرها برای کاهش وقوع جرم، اظهار داشت: یکی از معضلات مهم شهری تردد موتورسیکلت سواران است که باید با همکاری ادارات و سازمان‌های مربوطه ساماندهی آنها در راستای جلوگیری از وقوع جرایم مرتبط، ساماندهی شوند.

وی مخدوش بودن یا فقدان پلاک، رانندگی خلاف مسیر، سرعت و سبقت غیرمجاز، تردد از معابر ممنوع و خطوط ویژه، عدم استفاده از کلاه ایمنی، سوار کردن ترک نشین بیش از حدمجاز، حمل غیرمتعارف بار، انجام حرکات نمایشی، مکالمه با تلفن همراه حین رانندگی و عدم رعایت قوانین و مقررات را از تخلفات رانندگان موتورسیکلت اعلام کرد.

موقری اضافه کرد: همچنین کیف قاپی، ایجاد مزاحمت و سرقت از منزل و مغازه نیز از جرایم مرتبط با موتورسیکلت‌سواران است.

وی بر راه‌اندازی سامانه ثبت موتورسیکلت‌های توقیفی، برخورد با پلاک‌های مخدوش، تسریع در روند اسقاط موتورسیکلت‌های رسوبی، اِعمال مجازات‌های بازدارنده، آموزش همگانی، الزام فروشندگان و توزیع‌کنندگان به تحویل کلاه ایمنی به همراه موتورسیکلت و جلوگیری از تولید و فروش کلاه ایمنی غیراستاندارد را مورد تاکید قرار  داد.

موقری ادامه داد: جایگزین کردن موتورسیکلت‌های استاندارد جهانی و خارج کردن موتورسیکلت‌های بالای ۱۰ سال سن از ناوگان موتوری و اهدای مجوز خرید و فروش موتورسیکلت فقط به دارندگان گواهینامه رانندگی نیز باید مورد توجه جدی دستگاه‌های ذیصلاح قرار بگیرد.

در این جلسه گزارش آخرین وضعیت جرایم موتورسیکلت سواران توسط پلیس آگاهی و راهنمایی و رانندگی در حوزه‌های مربوطه ارائه و راه اندازی سامانه ثبت موتورسیکلت‌های توقیفی پیگیری شد.

همچنین در خصوص تدوین و تعیین برخورد با پلاک‌های مخدوش موتورسیکلت‌سواران و آموزش همگانی از طریق رسانه‌ها و تدوین بسته‌های تشویقی به استفاده کنندگان از کلاه ایمنی موتورسیکلت سواران قانونمند بحث و پیشنهادات اجرایی ارائه شد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا