مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی در تهران در حال پیگیری است

محمدحسن متولی‌زاده روز پنجشنبه در همایش آموزشی ائمه جماعات و مسوولان فرهنگی صنعت برق سراسر کشور در مشهد افزود: در حال حاضر هر موتورسیکلت روزانه حدود ۲۰۰ کیلومتر در تهران پیمایش می‌کند که در طول یک‌سال حدود شصت میلیون ریال فقط صرف هزینه بنزین هر موتور می‌شود اما  در طرح جایگزینی، هزینه برق مصرفی در مدت یک سال شش میلیون ریال خواهد شد.
وی ادامه داد: با حذف ۳۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در تهران حدود یک و نیم میلیون تُن آلاینده کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل توانیر گفت: مدعی هستیم که همکارانمان در صنعت برق کشور پیشتاز اقتصاد مقاومتی اند زیرا در تابستان گذشته و با توجه به پیش‌بینی گرمای هوا نسبت به سالهای گذشته توانستیم بدون خاموشی، ۱۲۰ درصد صادرات برق را به ارزش بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال را به ثبت برسانیم.
متولی‌زاده افزود: نگاه تشویق محور را برای مشترکان در نظر گرفته ایم که باعث شد از حدود ۲۹ میلیون مشترک خانگی، ۲۴ میلیون مشترک در تابستان امسال الگوی مصرف را رعایت کنند و به همین دلیل متوسط صورتحساب صادر شده برای آنها  ۱۲۰ هزار و ۵۰۰ ریال بود.

در این همایش رییس ستاد اقامه نماز نیز گفت: نیاز است تا روحانی‌هایی که پا به سن گذاشته‌اند با احترام بازنشسته شوند و یا بپذیرند افراد جوان و با انگیزه که دارای معلومات به‌روزی هستند در کنار آنها مشغول به فعالیت شوند تا به عبارتی در کنار توان جوانان از عقل و تجربه افرا د مسن نیز به خوبی استفاده شود.
حجت الاسلام محسن قرائتی افزود: با توجه به پیشرفت علم، نیار است تا روحانیون و ائمه جماعات بتوانند به درستی با نسل جدید ارتباط گرفته و شبهات آنها را به خوبی پاسخ دهند به عبارتی با توجه به رشته‌های دانشگاهی نیاز است تا تفسیرهایی نیز متناسب با آن رشته‌ها از قرآن اخذ شود.  

وی تاکید کرد: باید بتوانیم مفاهیم قرآنی را برای نسل جوان به عنوان یک تعیین کننده و نقشه راه معرفی و مورد استفاده قرار دهیم.
رییس ستاد اقامه نماز گفت: در نامه‌ای به رهبر انقلاب، از ناکارآمدی حوزه‌های علمیه انتقاد کرده‌ام و پیشنهاد داده‌ام که یا باید حوزه‌های علمیه منقرض شوند و یا نحوه و ساز و کار اصلی آموزش در حوزه‌های علمیه تغییر کند و علّت آن نیز عدم بهره‌گیری مناسب از قرآن کریم است.
قرائتی افزود: نیاز است افرادی که در حوزه‌های علمیه به تحصیل مشغول می‌شوند روش‌های ارتباط گیری با جامعه را نیز مسلط شوند به عبارتی با لبخند حکیمانه و حلال نسبت به شادی جامعه نیز تلاش کنند و این نیاز به مهارت آموزی دارد.
وی ادامه داد: می‌توانیم از ملاک‌های ارزشی که قرآن کریم اعلام کرده است برای انتخاب‌های مورد نیاز انسان‌ها از جمله نامزدهای مختلف سیاسی تا انتخاب همسر استفاده کنیم.  

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا