مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آمادگی تامین برق ایستگاه‌های شارژ موتورسيكلت وجود دارد

به گزارش موتورسيكلت نيوز، «مصطفی رجبی مشهدی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تنها حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ ساعت محدودیت تامین برق در ماه های گرم سال وجود دارد که با مدیریت مصرف، این محدودیت ها کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: تامین برق در سایر اوقات هیچ محدودیتی ندارد، علاوه بر آن صنعت برق می‌تواند نیازهای جدید برق را تامین کند.

سخنگوی صنعت برق، برقی کردن موتورسیکلت ها را اقدام مناسبی ارزیابی کرد و گفت: این موضوع به بهبود هوای کلان‌شهرها کمک خواهد کرد و بر این اساس آمادگی وجود دارد تا تامین برق ایستگاه‌های شارژ انجام شود.

نیروگاه‌ها بی تاثیر در آلودگی هوای کلانشهرها 
سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اینکه ۷۰درصد آلودگی ها به ذرات معلق در هوا مربوط می شود، عامل مهم انتشار ذرات معلق در کلانشهرها را وسایل نقلیه و موتورسیکلت‌ها برشمرد و گفت: نقش نیروگاه‌ها در این بین بسیار کم است.
رجبی مشهدی افزود: نیروگاه ها اگر گاز طبیعی مصرف کنند هیچ‌گونه ذرات معلقی تولید نخواهند کرد و نیروگاه ها تنها در شرایط اضطرار از سوخت مازوت استفاده می‌ کنند که ممکن است عامل آلایندگی باشد و در حال حاضر نیز استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه‌ها بسیار اندک است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیرادامه داد: نیروگاه ها از ابتدای سال ۵۰ هزار میلیون مترمربع گازطبیعی، ۵.۶ میلیارد لیتر گازوئیل استفاده کرده‌اند و  تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از سوخت مایع استفاده شده که میزان مازوت نصف سوخت مایع بوده است.
رجبی مشهدی گفت: ۳۷ هزار مگاوات میزان مصرف در پیک است که اکنون  ۲۲ هزار مگاوات نیروگاه نسبت به تابستان کمتر در مدار هستند.

وی ادامه داد: به طور معمول برای زمان بعد از پیک برنامه‌ ریزی می‌ شود تا نیروگاه‌ها وارد مرحله‌ تعمیرات شوند و براین اساس ۱۰ هزار مگاوات برای تعمیرات از مدار خارج و۱۰ هزار مگاوت هم در انتظار برای خروج قرار می گیرند.

سخنگوی صنعت برق کشور از محدودیت هرساله برای گازرسانی به نیروگاه‌ها خبرداد و خاطرنشان ساخت: براین اساس هماهنگی با وزارت نفت صورت می گیرد تا  از گازوئیل و در اولویت سوم از مازوت استفاده شود.

رجبی مشهدی افزود: اکنون یک هزار مگاوات برق به کشورهای همسایه صادر می‌شود که نسبت به سال گذشته میزان صادرات برق افزایش یافته اما برای اعلام آمار دقیق باید سه ماه باقی مانده سال نیز تمام شود تا بتوان مقایسه درستی به دست آورد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر از استقبال وزارت نیرو از حضور بخش خصوصی برای صادرات برق خبرداد و خاطرنشان ساخت: براساس قانون بخش خصوصی می‌تواند برق حاصل از نیروگاه‌های تجدیدپذیر را صادر کند که وزارت نیرو نیز حمایت‌هایی را در این حوزه خواهد داشت.
وی در باره مطالبات نیروگاه ها هم گفت: پارسال  ۱۱ هزار میلیارد تومان از مطالبات صنعت برق پرداخت شد که شش تا هفت هزار میلیارد تومان آن مربوط به پیمانکاران و تولید کنندگان برق بوده است.  
سخنگوی صنعت برق در باره بدهی تولید کنندگان برق به صندوق توسعه ملی افزود: براساس پیشنهاد سندیکای تولیدکنندگان، تسهیلات ارائه شده به سرمایه گذاران که از محل صندوق توسعه ملی بوده است، در صورت تصویب مجلس می‌تواند به نرخ زمان دریافت تسهیلات محاسبه شود که دراین صورت افزایش ناشی از نوسان اخیر نرخ ارز را پوشش خواهد داد.
رجبی مشهدی در باره  عرضه برق در بورس انرژی گفت: ما مشتاق به عرضه برق در بورس انرژی هستیم اما قراردادهایی را از سال‌های گذشته داریم که موظف به تامین برق آنها هستیم.
وی با بیان این که از این پس قراردادهای خرید تضمینی برق با نیروگاه‌ها به شیوه فعلی منعقد نخواهد شد، خاطرنشان کرد: از این پس با برگزاری مناقصه، نسبت به انتخاب سرمایه گذار اقدام خواهد شد که این شیوه براساس ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه انجام می‌گیرد

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا