مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

برقی کردن موتورسیکلت‌ها به‌عنوان طرح درازمدت

به گزارش موتورسيكلت نيوز، بهرام سرمست روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم‌ افزود: برخی مسئولان دستگاه‌ها فقط حرف خود را می‌گویند و وظایف ذاتی‌شان را به گردن دستگاه‌های دیگر می‌اندازند، درحالی‌که در مقابل امنیت، آرامش و فضای زیست سالم شهروندان مسئول هستند.

وی با تاکید بر یک‌صدایی مسئولان دستگاه‌های اجرایی، اضافه کرد: همه دستگاه‌ها ضمن انجام وظایف ذاتی، باید در مقابل اعتبارات و نحوه هزینه کرد در راستای سالم‌سازی فضای زیست شهروندان پاسخگو باشند.

سرمست بابیان این‌که قم در مقایسه با سایر استان‌ها، عملکرد قابل قبولی داشته است، اضافه کرد: بنای کمیته اضطرار آلودگی هوا این بود که ازنظر معیار، شاخص و به لحاظ علمی رصد نماید و اگر اعلام تعطیلی می‌کند، بر اساس نظرات کارشناسی باشد و در مقابل امواج هیجانی افکار عمومی منفعل نشود.

وی ادامه داد: بخش مهمی از مدیریت و کنترل به همکاری دستگاه‌ها برمی‌گردد و هیچ طرحی بدون همکاری و همیاری شهروندان به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

وی بابیان این‌که باید دست‌کم ۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوا به مجموع ایستگاه‌های قم اضافه شود، خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و محیط‌زیست باید فیلتراسیون صنایع آلاینده را پیگیری نمایند و نیروگاه سیکل ترکیبی نیز به‌جای گاز از سوخت مازوت استفاده نماید.

استاندار قم تصریح کرد: با صنایع آلاینده به نحوی برخورد شود تا هم میزان آلایندگی به حداقل برسد و هم به رونق تولید و اشتغال آسیب وارد نشود.

وی بر برقی کردن موتورسیکلت‌ها به‌عنوان طرح درازمدت و همچنین نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری و راه‌اندازی قطار شهری برای کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا