میرزایى: موتورسیکلت ها به اندازه ۱۲۰ میلیون خودرو آلودگی ایجاد می‌کنند/ نژادیان: اثبات کنید

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در راستاى ادعاهاى بدون مدرک و سند درباره آلایندگى موتورسیکلت ها، پایگاه اطلاع رسانى حفاظت محیط زیست اصفهان به نقل از محمدمهدی میرزایی قمی رئیس این مرکز با ارائه آماری از بیشترین آلوده کننده‌های هوای شهر، نوشت: بر اساس اعلام پلیس راهور، ۱۱/۵ میلیون موتور سیکلت در سطح کشور فعال هستند که ۸۰ درصد آن‌ها فرسوده و کاربراتوری هستند.

وی افزود: این تعداد موتورسیکلت، به اندازه ۱۲۰ میلیون خودروی در حال تردد آلودگی ایجاد می‌کنند و این درحالیست که حدود ۲۴ میلیون خودرو در سطح کشور داریم.

نژادیان نیز خطاب به مسئولان گفت: درباره موتورسیکلت ها و آلودگى هوا آدرس غلط به مردم ندهید. وقتى از تعداد موتورسیکلت هاى موجود و میزان ترددهاى موتورسیکلت در سطح کشور آمار دقیق و موثقى وجود ندارد، پس چطور به طور دقیق سهم میزان آلایندگى موتورسیکلت ها را از دیگر منابع اعلام مى کنید؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمدعلى نژادیان گفت: سال هاست که نسبت به صنعت موتورسیکلت با بى عدالتى تصمیم گیرى و یا صحبت مى شود.

وى افزود: طى پنجاه سال گذشته علاوه بر سازمان هاى مرتبط با این صنعت، خود تولیدکنندگان و متولیان آن نیز با مسائل و آینده آن عمیق و ریشه اى برخورد نکرده اند که نمونه آن نبود یک استراتژى مکتوب و مدون تا به امروز است.

سردبیر نشریه صنعت موتورسیکلت تاکید کرد: از سال ١٣٨۵ بارها در رسانه ها و جلسات مختلف اهمیت تدوین استراتژى را مطرح کرده ام ولى فقط در حد شعار با این موضوع برخورد شده است و نتیجه آن وضعیت امروز این صنعت است که در لبه پرتگاه قرار گرفته است. 

نژادیان عنوان کرد: البته فعالان صنعت موتورسیکلت در حال تلاش براى ارتقاى این صنعت هستند ولى به دلیل درگیرى هاى روزمره و مشکلات و موانعى که مصوبه ها و دستورالعمل هاى کارشناسى نشده ایجاد مى کند، وقت و انرژى کافى براى نجات این صنعت ندارند.

وى افزود: در خصوص موضوع جایگزینى موتورسیکلت هاى برقى با بنزینى نیز حداقل براى تهران این نسخه نیز گمراه کننده است. زیرا، تهران در یک سراشیبى قرار دارد و با توجه به نبود زیرساخت هاى مناسب شهرى تا زمانى که تحول بزرگى در خصوص ساخت و تولید موتورسیکلت برقى ایجاد نشود، این موضوع فقط در حد شعار است.

نژادیان تاکید کرد: زمانى مى توانیم بر روى موتورسیکلت برقى حساب کنیم که تکنولوژى باترى پیشرفت اساسى کند؛ یعنى همزمان، وزن آن کم شود، مدت زمان شارژ کردن باترى کاهش یابد، مدت زمان استفاده از یک بار شارژ افزایش یابد و قیمت باترى کاهش یابد. البته این اتفاق دور از ذهن نیست و بسیارى از دانشمندان و مهندسان در سراسر دنیا شبانه روز در حال فعالیت و تحقیق درباره باترى ها هستند و حتما یک روز شاهد این تحول بزرگ خواهیم بود ولى فعلا براى موتورسیکلت هاى برقى در ایران شرایط مناسبى وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا