مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ميرزايى: موتورسیکلت ها به اندازه ۱۲۰ میلیون خودرو آلودگی ایجاد می‌کنند/ نژاديان: اثبات كنيد

به گزارش موتورسيكلت نيوز، در راستاى ادعاهاى بدون مدرك و سند درباره آلايندگى موتورسيكلت ها، پايگاه اطلاع رسانى حفاظت محيط زيست اصفهان به نقل از محمدمهدی میرزایی قمی رئیس این مرکز با ارائه آماری از بیشترين آلوده کننده‌هاي هواي شهر، نوشت: بر اساس اعلام پليس راهور، ۱۱/۵ ميليون موتور سيکلت در سطح کشور فعال هستند که ۸۰ درصد آن‌ها فرسوده و کاربراتوري هستند.

وی افزود: این تعداد موتورسیکلت، به اندازه ۱۲۰ میلیون خودروی در حال تردد آلودگی ایجاد می‌کنند و اين درحاليست که حدود ۲۴ ميليون خودرو در سطح کشور داريم.

نژاديان نيز خطاب به مسئولان گفت: درباره موتورسيكلت ها و آلودگى هوا آدرس غلط به مردم ندهيد. وقتى از تعداد موتورسيكلت هاى موجود و ميزان ترددهاى موتورسيكلت در سطح كشور آمار دقيق و موثقى وجود ندارد، پس چطور به طور دقيق سهم ميزان آلايندگى موتورسيكلت ها را از ديگر منابع اعلام مى كنيد؟

به گزارش موتورسيكلت نيوز، محمدعلى نژاديان گفت: سال هاست كه نسبت به صنعت موتورسيكلت با بى عدالتى تصميم گيرى و يا صحبت مى شود.

وى افزود: طى پنجاه سال گذشته علاوه بر سازمان هاى مرتبط با اين صنعت، خود توليدكنندگان و متوليان آن نيز با مسائل و آينده آن عميق و ريشه اى برخورد نكرده اند كه نمونه آن نبود يك استراتژى مكتوب و مدون تا به امروز است.

سردبير نشريه صنعت موتورسيكلت تاكيد كرد: از سال ١٣٨٥ بارها در رسانه ها و جلسات مختلف اهميت تدوين استراتژى را مطرح كرده ام ولى فقط در حد شعار با اين موضوع برخورد شده است و نتيجه آن وضعيت امروز اين صنعت است كه در لبه پرتگاه قرار گرفته است. 

نژاديان عنوان كرد: البته فعالان صنعت موتورسيكلت در حال تلاش براى ارتقاى اين صنعت هستند ولى به دليل درگيرى هاى روزمره و مشكلات و موانعى كه مصوبه ها و دستورالعمل هاى كارشناسى نشده ايجاد مى كند، وقت و انرژى كافى براى نجات اين صنعت ندارند.

وى افزود: در خصوص موضوع جايگزينى موتورسيكلت هاى برقى با بنزينى نيز حداقل براى تهران اين نسخه نيز گمراه كننده است. زيرا، تهران در يك سراشيبى قرار دارد و با توجه به نبود زيرساخت هاى مناسب شهرى تا زمانى كه تحول بزرگى در خصوص ساخت و توليد موتورسيكلت برقى ايجاد نشود، اين موضوع فقط در حد شعار است.

نژاديان تاكيد كرد: زمانى مى توانيم بر روى موتورسيكلت برقى حساب كنيم كه تكنولوژى باترى پيشرفت اساسى كند؛ يعنى همزمان، وزن آن كم شود، مدت زمان شارژ كردن باترى كاهش يابد، مدت زمان استفاده از يك بار شارژ افزايش يابد و قيمت باترى كاهش يابد. البته اين اتفاق دور از ذهن نيست و بسيارى از دانشمندان و مهندسان در سراسر دنيا شبانه روز در حال فعاليت و تحقيق درباره باترى ها هستند و حتما يك روز شاهد اين تحول بزرگ خواهيم بود ولى فعلا براى موتورسيكلت هاى برقى در ايران شرايط مناسبى وجود ندارد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا