مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

هزینه رشته موتورسیکلت سواری برای بانوان اصفهانی سنگین است

به گزارش موتورسيكلت نيوز، زهرا پیکان‌پور روز یکشنبه گفت: رشته موتورسواری در بخش بانوان نوپاست و حدود ۲ سال است که شکل گرفته و تنها ۱۰ بانوی اصفهانی در این رشته فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه موتورسواری حتی بیش از اتومبیل‌رانی در میان بانوان مورد استقبال قرار گرفته است ادامه داد: به دلیل بالا بودن هزینه‌های فعالیت در این رشته پرهیجان، ما در این بخش ریزش داریم و بانوان پس از گذشت مدتی از این رشته خارج می‌شوند.

نایب رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان تصریح کرد: با کمک یکی از مربیان موتورسواری و با هزینه شخصی وی، در بخش کراس حرفه‌ای یک  دستگاه موتورسیکلت در اختیار فراگیران این رشته قرار گرفته تا بتوانند چندین جلسه با این موتورسیکلت به تمرین بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه این موتورسیکلت برای استفاده همه بانوان فراگیر کفایت نمی‌کند و بانوان برای حضور در مسابقات باید دارای موتورسیکلت شخصی باشند عنوان کرد: موتورسیکلت‌های قانونی و سنددار بالای ۲۰۰ میلیون تومان  هزینه دارد که بانوان توان تهیه آن را ندارند.

پیکان‌پور اظهارداشت: اگر تعدادی از فروشگاه‌های موتورسیکلت بتوانند با این هیات همکاری داشته و موتورسیکلت‌های مورد نیاز را به صورت اقساطی و یا از طریق وام و با شرایط ویژه در اختیار فراگیران قرار دهند شاید برخی از علاقه‌مندان به این رشته مهیج بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی همچنین به استعداد بالای بانوان اصفهانی در رشته موتورسواری اشاره و یادآور شد: بانوان موتورسوار اصفهانی در نخستین حضور خود در مسابقات کشوری به کسب قهرمانی در کلاس cc۲۵۰، مقام سوم کراس و در مجموع عنوان چهارم مسابقات کشوری این رشته موفق شدند.

نایب رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان، نجف‌آباد را در میان شهرستان‌های استان در موتورسواری بانوان فعال دانست و خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به این رشته که در شهرستان‌های بدون پیست موتورسواری سکونت دارند می‌توانند با عضویت در هیات شهرستان اصفهان یک روز در هفته از پیست موتورسواری این شهر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ایرادهای پیست موتورسواری نقش جهان که در گذشته وجود داشت رفع شده و اکنون استانداردهای لازم را از فدراسیون دریافت کرده است گفت: با توجه به نوپا بودن این رشته، هیچ بانویی از استان اصفهان دارای مربیگری رشته موتورسواری نیست و تنها ۲ تن  مربیگری این رشته را در خارج از کشور دریافت کرده‌اند و به دلیل داخلی نبودن مدرک مربی‌گریشان، استفاده زیادی از آن‌ها نمی‌شود.

پیکان‌پور فعالیت در رشته موتورسواری را فاقد محدودیت‌های سنی دانست و افزود: این رشته اعزام برون مرزی ندارد.

فدراسیون موتورسواری پس از انقلاب اسلامی و با ۱۰ سال وقفه، به صورت ادغام با فدراسیون اتومبیل‌رانی و با نام جدید فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی فعالیت خود را آغاز کرد.

سال ۹۵ وزارت ورزش و جوانان مجوز راه‌اندازی موتورسواری و اتومبیل‌رانی بانوان را صادر کرد و بانوان علاقه‌مند به موتورسواری توانستند در این رشته فعالیت خود را آغاز کنند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا