مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تخريب صنعت موتورسيكلت توسط مسئولان بر خلاف منويات رهبرى و شعارهاى سال است

به گزارش موتورسيكلت نيوز، محمدعلى نژاديان گفت: متاسفانه هر سال زمستان با شروع وارونگى هوا شاهد تخريب صنعت موتورسيكلت توسط بعضى از مسئولان هستيم.

وى ادامه داد: بر خلاف مطالب عنوان شده در رسانه‌ها، هيچ‌كدام از شركت‌هاى توليدكننده موتورسيكلت مخالف جمع‌آورى موتورسيكلت‌هاى فرسوده نيستند؛ بلكه همه اعتراض توليدكنندگان به‌دليل نحوه اجراى اين طرح است. زيرا اجراى طرح اسقاط موتورسيكلت‌هاى فرسوده با توجه به شرايط فعلى منطق مناسبى ندارد. يكى از دلايل مهم اين است كه با توجه به قيمت موتورسيكلت‌هاى نو، صاحبان موتورسيكلت فرسوده انگيزه‌اى براى جايگزينى ندارند. پس بهتر است مسئولان و سازمان‌هاى مرتبط به‌جاى تعطيلى كارخانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها، راه‌حل مناسبى ارائه كنند.

نژاديان گفت: هر جا مسئولان مرتبط با اين صنعت در برابر مشكلات سازمانى خود پاسخ مناسبى ندارند، سريع توپ را در زمين صنعت موتورسيكلت مى‌اندازند و براى توجيه، سريع كارخانه‌هاى توليدكننده موتورسيكلت را تعطيل مى‌كنند. نمونه آخر اين موضوع پاسخ هفته گذشته وزير نفت بود كه وقتى خبرنگار از وى در خصوص كيفيت بنزين سوال كرد، وزير محترم سريع دليل آلودگى هوا را وجود موتورسيكلت‌ها در سطح كشور اعلام كرد.

وى تاكيد كرد: اين نحوه برخورد با صنايع بر خلاف شعارهاى سال است كه توسط مقام معظم رهبرى اعلام مى‌شود.

سردبير نشريه صنعت موتورسيكلت ادامه داد: امروز نيز در يكى از رسانه‌ها خواندم كه رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن ارائه توصیه‌هایی به مردم و همچنین تاکید بر لزوم اجرای قانون هوای پاک به‌ویژه از سوی خودروسازان، گفت: مهم‌ترین منابع آلاینده تهران کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه شخصی هستند.

به گزارش موتورسيكلت نيوز به نقل از ايسنا، شاهسونی با اشاره به راهکار‌هایی که در بلند مدت برای کاهش آلودگی هوای تهران باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: باید قانون هوای پاک و آیین‌نامه‌های آن که مصوب شده‌اند، اجرایی شود که اجرای درست آن‌ها می‌تواند وضعیت آلودگی هوا را بهبود بخشد. در عین حال خودروساز‌ها باید کیفیت خوردرو‌ها را از نظر مکانیزم حذف آلاینده‌ها بهبود دهند. موتورسیکلت‌ساز‌ها نیز به جای اینکه هر روز به دنبال لابی باشند و بخواهند قانون هوای پاک را دور بزنند، اگر قانون را اجرا کنند، این مشکل نیز حل می‌شود. متاسفانه هم خودروساز‌ها و هم موتورسیکلت‌ساز‌ها دائما به دنبال دور زدن قانون هوای پاک هستند.

وی تاکید کرد: اگر ماده هشت قانون هوای پاک مبنی بر اینکه هرگونه تردد خودرو‌های فرسوده، خرید و فروش و بیمه کردن خوردرو‌های فرسوده ممنوع است، اجرایی شود، بحث نصب فیلتر دوده بر روی کامیون‌ها و وسایل نقلیه جدی گرفته شود و شاهد بهبود کیفیت سوخت باشیم، این معضل نیز حل می‌شود.

شاهسونی تاکید کرد: مهم‌ترین منابع آلاینده تهران کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه شخصی هستند که اقدامات مربوط به آن‌ها به وزارت صمت بازمی‌گردد. ماده ۱۰ قانون هوای پاک می‌گوید وزارت نیرو سالانه باید ۳۰ درصد برق کشور را از انرژی پاک و تجدیدپذیر ایجاد کند، باید مشخص شود که این قانون که در سال ۹۶ ابلاغ شده تاکنون چقدر اجرایی شده است؛ بنابراین باید به اجرای این قوانین رو بیاوریم.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
موتورسیکلت نیوزایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا