مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پیش نویس فراخوان ۲۰ هزار موتورسیکلت برقی و اتوبوس برقی را تهیه کرده بودیم و به شهرداری پیشنهاد کردیم

به گزارش موتورسيكلت نيوز، محمد علیخانی در پاسخ به پرسشی در خصوص اتوبوس های گاز سوزی که از سوی دولت قرار است به شهرداری ها داده شود و مشکلاتی که مخازن اتوبوس های گازسوز دارند، اظهار داشت: به دلیل کمبود شدید اتوبوس در تهران در شرایطی نیستیم که در خصوص انتخاب اتوبوس ناز کنیم و از هر اتوبوسی که از سوی دولت به شهرداری ها تحویل داده شود، استقبال می کنیم.

وی افزود: تهران باید ۹ هزار اتوبوس داشته باشد که در حال حاضر ۵ هزار و ۹۰۰ اتوبوس دارد که ۵۰۰ اتوبوس به دلیل اینکه مخازن CNG آنها از رده خارج شده، به زودی از ناوگان خارج می شوند. هر چند دولت قول داده طی دو سه ماه آینده مخازن آنها را عوض کند.

علیخانی تصریح کرد: تهران در حال حاضر به سه هزار و ۵۰۰ اتوبوس نیازدارد و با توجه به اینکه بیشتر اتوبوس های تک کابین نیز فرسوده هستند، می توان گفت نیاز واقعی تهران به ۱۰ هزار اتوبوس است بنابراین در این وضعیت انتخاب مدل اتوبوس و امکانات آن جایز نیست و از هر اتوبوسی که به شهرداری داده شود استقبال می کنیم هرچند ایده آل آن است که به سمت اتوبوس های برقی برویم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تأکید کرد: در دنیا بیشتر اتوبوس ها به دلیل کاهش آلودگی هوا، برقی هستند و به طور مثال کشور چین به سمت تولید اتوبوس های برقی رفته است. ما نیز باید با امکانات داخلی که داریم به سمت تولید اتوبوس های برقی برویم.

وی ادامه داد: در روزهای ابتدایی فعالیت شورا و شهرداری، فراخوانی برای تولید اتوبوس های باتری، موتورهای برقی تهیه شد و به مدیریت شهری ارائه شد اما به جای آنکه در دو سال پیش به سمت برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی بروند، به ما خندیدند و بر دوچرخه بازی تأکید کردند. آن زمان پیش نویس فراخوان ۲۰ هزار موتورسیکلت برقی و اتوبوس برقی را تهیه کرده بودیم و به شهرداری پیشنهاد کردیم اما این موضوع پیگیری نشد.

علیخانی گفت: در برخی از موضوعات در حوزه شهری نه تنها درجا نزدیم بلکه عقب گرد نیز داشتیم و اولویت هایی که باید پیگیری می شد، پیگیری نشد. می توانستیم با هزینه های کمتر در حوزه حمل و نقل بازده بیشتری داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص تراموا از سوی مدیریت شهری اظهارداشت: موضوع ال آر تی و یا همان قطار سبک شهری از سوی مشاوران مطرح و در چند مسیر نیز مطالعه شده بود. اعضاء در خصوص آن بحث کردند و پیشنهاد شد هزینه اتوبوس برقی کمتر است و انعطاف آن بیشتر. اما اگر بخش خصوصی با سرمایه خود قصد ایجاد ال آر تی را داشته باشد شورا با آن مخالفتی ندارد و از ایجاد یک مد حمل و نقلی جدید که اعتبار آن توسط بخش خصوصی تأمین شود، استقبال نیز می کند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا