مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

زندگينامه بنيانگذار تسلا موتورز

به گزارش موتورسيكلت نيوز، ایلان ریو ماسک از چهره‌های مشهور حوزه تکنولوژی در جهان است. او در ۲۸ ژوئن سال ۱۹۷۱ در پرتوریا (Pretoria)، آفریقای جنوبی به دنیا آمد. وی به واسطه مادر کانادایی خود در سال ۱۹۸۹ به کانادا رفت و سه سال بعد به آمریکا مهاجرت کرد و شهروندی این کشور را بدست آورد.

ماسک که در رشته فیزیک و علوم اقتصادی تحصیل کرده، بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پال (PayPal) (که اکنون به ای‌بی تعلق دارد) و اسپیس‌ایکس (SpaceX)، سولار سیتی و هایپر لوپ، است. او هم اکنون مدیرعامل و مدیر فنی در اسپیس اکس و مدیرعامل و طراح محصول در تسلا موتورز است.

ماسک همچنین در حال توسعهٔ یک سیستم حمل و نقل با سرعت بالاست که تحت عنوان هایپرلوپ (Hyperloop) شناخته شده است. ایلان ماسک روی پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که پتانسیل تغییر دنیای اطرافمان را دارند. او نه تنها یک کارآفرین، بلکه یک مخترع، نوآور و مهندس است. ماسک شخصاً در طراحی خودروهای برقی و سفینه‌های فضایی نیز شرکت می‌کند.

جان فاورو، کارگردان فیلمهای مرد آهنی و مرد آهنی-۲، از ایلان ماسک بعنوان الگوی شخصیت تونی استارک (به بازیگری رابرت داونی جونیور در فیلم) نام برده است.

ایلان ماسک به عنوان ۳۸ امین فرد قدرتمند جهان، ۱۵ امین ثروتمند در حوزهٔ تکنولوژی و ۱۰۰ امین میلیاردر جهان در سال ۲۰۱۵ شناخته شده است. دارایی خالص او ۱۰٫۷ میلیارد دلار برآورد شده است.

ایلان ماسک دومین کارآفرین (اولین نفر جیمز اچ کلارک بود) در سیلیکون ولی بود که موفق شد سه شرکت (پی پل، اسپیس ایکس و تسلا موتورز) را با ارزشی بیش از یک میلیارد ایجاد کند.

ایلان ماسک زندگی کاری خود را به تکنولوژی‌های فضایی و انرژی‌های جایگزین اختصاص داده است. او ایده‌های مختلفی را اجرا می‌کند و تقریباً همهٔ آنها هم کاملاً موفقیت آمیز هستند. از ویژگی‌های شخصیتی ایلان ماسک می‌توان به تفکر انتقادی، پشتکار، تجزیه و تحلیل دقیق و سخت کوش بودن اشاره کرد.

ایلان ماسک به عنوان یکی از ده شخصیت تأثیرگذار جهان انتخاب شده است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا