مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

با طرح ترافیک جدید ورود موتورسیکلت به محدوده افزایش یافت

به گزارش موتورسيكلت نيوز، برنامه “مناظره” با موضوع آلودگی هوا در کلانشهرها و راههای کنترل آن با حضور سرگرد مهدی شعبان پور، کارشناس ترافیک شهری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ روانه آنتن رادیو گفت و گو شد.

مهدی شعبان پور در ابتدا با بیان اینکه ۷۰ الی ۸۰ درصد آلودگی تهران مربوط به منابع متحرک است ، عنوان کرد: ۲۴ درصد آلاینده ها توسط خودروهای دیزلی و ۱۲ درصد به وسیله موتورسیکلت ها تولید می شود.

وی راهکارهای کاهش تردد برای خودروها و موتورسیکلت های آلاینده را برشمرد و گفت : برنامه های ممنوعیت تردد، اصلاح نرخ جریمه ها در جهت افزایش بازدارندگی ، قوانین جامع و طرح های مشترک نیروی انتظامی با شهرداری ها، روش هایی برای کنترل عبور و مرور این وسایل است.

کارشناس ترافیک شهری فرماندهی انتظامی تهران اضافه کرد: متاسفانه دارندگان موتورسیکلت هنوز معاینه فنی را برای وسیله نقلیه خود لازم نمی دانند که نیازمند فرهنگ سازی است. از سوی دیگر طرح کاهش آلودگی هوا منجر به ورود بیشتر موتورسیکلت ها به درون طرح ترافیک شده اند.

شعبان پور در بخش دیگری از برنامه مناظره رادیو گفت و گو با بیان اینکه در حوزه کاهش آلودگی هوا به اندازه کافی قانون وجود دارد، عنوان کرد: تمام مقررات و جرائم ، پلیس را به اعمال قانون در خصوص خودروهای دیزلی دودزا و فاقد معاینه فنی موظف کرده است.

وی در پاسخ به انتقادی در خصوص عدم بازدارندگی جرائم گفت : مواردی که باید خودروها متوقف و به پارکینگ هدایت شوند در قانون مشخص شده است، از این رو پلیس نمی تواند فراتر از قانون عمل کند. درست این است که در ازای سیاست منع تردد جایگزینی برای افراد وجود داشته باشد تا آنها بتوانند از آن استفاده کنند. به عنوان مثال تسهیلات و کمک های مالی برای بهبود شرایط خودرو ایجاد شود.

کارشناس ترافیک نیروی انتظامی ادامه داد: یکی از سیاست های تشویقی این است که باراندازها را به خارج از تهران منتقل کنیم، به این وسیله کامیون ها برای تردد به شهر وارد نمی شوند بنابراین آلودگی نیز به میزان چشم گیری کاهش می یابد.

شعبان پور به مدیریت تردد اشاره کرد و گفت : اعمال قانون همیشه نمی تواند موثرباشد و باید بر مدیریت تمرکز داشته باشیم. از جمله مسائل بسیار مهم خودروهای تک سرنشین هستند که به دلیل عدم مدیریت سیستم حمل و نقل عمومی رو به افزایش است.

وی در پایان مصاحبه با رادیو گفت و گو عنوان کرد : بر اساس قانون نباید به خودروهای فرسوده خدماتی مانند بیمه شخص ثالث ، معاینه فنی و کارت سوخت ارائه شود اما در سطح جامعه شاهد حضور خودروهای بسیار فرسوده هستیم که علیرغم نداشتن کارت سوخت، معاینه فنی دریافت می کنند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا