مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اقدام شهرداری برای استفاده از موتورسیکلت برقی در تهران

به گزارش موتورسيكلت نيوز، برنامه “صبح و گفتگو” با موضوع آلودگی هوا در ارتباط تلفنی با دکتر محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و جانشین رئیس کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

تقی زاده در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت و گو بیان داشت: معمولاً شهر تهران در مواقعی از سال به ویژه فصل سرد دچار وارونگی دما و آلودگی هوا می شود و اساسی ترین کار برای رفع این معضل در گام نخست، شناسایی منابع آلاینده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران افزود: طبق بررسی های صورت گرفته، بیش از ۷۰ درصد منابع آلاینده ناشی از وسایل نقلیه و تردد خودروها در سطح شهر است.

وی با اشاره به نقش کلیدی مشارکت مردمی در کاهش آلودگی هوای تهران گفت: مردم می توانند با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، عدم استفاده از خودروهای شخصی و خودداری از سفرهای غیرضرور در شهر به کاهش آلاینده ها کمک کنند و مهم تر از همه این عوامل، استفاده از خودروهای هیبریدی است. 

جانشین رئیس کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران ادامه داد: با توجه به هزینه بالای خودورهای هیبریدی، “کارگروه آلودگی هوای استان تهران” پیشنهاداتی از جمله تمهیدات و تخفیفات در تعرفه های گمرکی را در این خصوص مطرح کرد تا خودروهای هیبریدی با قیمت ارزان تری در اختیار مردم قرار بگیرند.

تقی زاده با بیان اینکه ۲۰ درصد آلاینده ها مربوط به موتورسیکلت هاست گفت: تغییر شیوه مصرف سوخت در موتور سیکلت ها در کاهش آلاینده های ناشی از آن بسیار موثر خواهد بود، از این رو شهرداری تهران و وزارت کشور با تعدادی از شرکت ها تفاهم کرده اند تا از موتور سیکلت های برقی نیز استفاده شود.

وی همچنین توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را برای افزایش استفاده مردم ضروری خواند و گفت: اتوبوس ها گازوئیل سوز از جمله عوامل آلودگی هوای تهران هستند که شهرداری باید در این خصوص نیز اقدام جدی کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران هزینه نوسازی هر اتوبوس گازوئیل سوز را بیش از ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از آنجایی که تأمین این هزینه برای شهرداری سخت است به هیئت وزیران و از جمله وزارت کشور پیشنهاد دادیم تا بتوان از منابع استفاده کرد. 

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا