مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ضرورت ارائه تسهیلات تعویض موتورسیکلت‌های فرسوده با کارمزد چهاردرصد برای تهرانی‌ها

به گزارش موتورسيكلت نيوز، پروانه مافی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تهرانی‌ها از تسهیلات تعویض موتورسیکلت‌های فرسوده با کارمزد چهاردرصد محروم هستند، گفت: شورای عالی ترافیک و سازمان محیط زیست باید در زمینه عدم تسهیلات تعویض موتورسیلکت‌های فرسوده در تهران پاسخگو باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به اعتقاد بنده این محرومیت ظالمانه است، افزود: این چه قانونی است که باید موتورسواران تهرانی ما از آن بی بهره باشند؟ تهران نسبت به همه شهرهای کشور آلوده‌تر است و عجیب است که چرا تاکنون از چنین حمایت ها و قوانینی دریغ شده است!

وی افزود: گاهی اوقات و در برخی از ایام سال همانند روزهایی که در آن هستیم، واقعا تنفس در هوای تهران غیر قابل تحمل است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبیعتا باید راهکارهایی باشد که از میزان آلودگی هوا بکاهد، افزود: درحال حاضر تعداد موتورسواران و موتورسیکلت‌ها در شهر تهران زیاد است، حتی در چند ماه اخیر این تعداد از حد و تصور ما خارج شده است در عین حال موتور سیکلت سواران باید از قوانین مناسبی بهره‌مند شوند و مسئولین امر باید از آن‌ها حمایت داشته باشد.

مافی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا مصوبات مجلس در زمینه آلودگی هوا اجرایی نمی‌شود، گفت: در این زمینه لایحه هوای پاک مورد بررسی مجلس قرار گرفت و قوانین مشخصی در مجلس به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: پس از اینکه این قانون از مجلس به دولت ارائه شد، دولت باید آئین نامه‌های آن را تهیه و اجرایی می‌کرد. البته بخشی از این لایحه اجرا شده است اما همه آن اجرا نشده است که مجلس باید در این زمینه نظارت لازم را داشته باشد و بنده از فراکسیون‌ محیط زیست و کمیسیون بهداشت و درمان می‌خواهم که دراین زمینه اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا