مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دستگیری باند سارقان موتورسيکلت‌ گران‌قيمت در همدان

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، رضا زارعی از شناسایی و دستگیری باند سارقان موتورسیکلت‌های گران قیمت در همدان خبر داد و اظهار کرد: در پی افزایش وقوع سرقت‌های موتورسیکلت در معابر شهر همدان در طول یک ماه اخیر موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: با انجام تحقیقات میدانی، بکارگیری شگردهای خاص پلیسی و بازبینی تصاویر دوربین‌های مدار بسته در معابر مشخص شد، سارقان غیر بومی و از ساکنان یکی از شهرستان‌های همجوار است.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان بیان کرد: در بررسی‌های بعدی معلوم شد سارقان در ساعات پایانی روز به همراه یک دستگاه خودروی سواری پراید برای سرقت به شهر همدان مراجعه و پس از پرسه‌زنی در مناطق خلوت و کم تردد نسبت به شناسایی موتور سیکلت‌های مدل بالا و فاقد سیستم ایمنی در جلوی درب منازل و معابر اقدام و سپس آنها را سرقت می‌کنند.

وی افزود: با استعلام از سامانه پلیس پلاک خودروی سارقان استخراج و با رصد اطلاعاتی و استفاده از سامانه‌های هوشمند این خودرو متوقف و در تحقیقات مشخص شد، متعلق به فردی است که در سرقت‌ها با یکی از دوستانش حضور داشته که همدست او نیز در یک عملیات دقیق و ضربتی شناسایی و دستگیر شد.

زارعی تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های فنی و تخصصی، به سرقت 7 دستگاه موتورسیکت از شهر همدان اعتراف و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی یادآور شد: با راهنمایی متهمان محل‌های سرقت بازسازی، مالباختگان شناسایی و موتورسیکلت‌های مسروقه کشف و تحویل آنها شد.

دستگیری سارق تعمیرگاه‌ها

فرمانده انتظامی شهرستان همدان نیز با اشاره به دستگیری دو سارق تعمیرگاه‌ها، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت از یک واحد صافکاری در یکی از مناطق شهر همدان و ارجاع پرونده به واحد تجسس کلانتری 17 مریانج، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

جمشید باقری در ادامه به اظهارات صاحب مغازه اشاره کرد و گفت: در بررسی‌های پلیس، صاحب مغازه اظهار کرد، هنگام ظهر و پس از صرف ناهار، داخل مغازه در حال استراحت بودم که پس از بیدار شدن از خواب متوجه شدم 50 عدد از آچار آلات داخل صافکاری به سرقت رفته است.

وی بیان کرد: در حالی که ماموران واحد تجسس در حال رسیدگی به پرونده این سرقت بودند ساعت 5 عصر روز گذشته نیز گزارش سرقتی مشابه از یک مغازه تعویض روغن اعلام و بلافاصله ماموران به منظور رسیدگی در محل سرقت حاضر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان افزود: در بررسی‌ها مشخص شد این سرقت نیز به شیوه سرقت قبلی و زمانی که صاحب تعویض روغنی داخل مغازه خود در حال استراحت بود، اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: با  بکارگیری شگردهای پلیسی و بررسی دوربین‌های مدار بسته اطراف محل سرقت‌ها، چهره سارق شناسایی و در همان حوالی محل سرقت دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

باقری ادامه داد: متهم دارای چهار فقره سابقه سرقت داخل خودرو در بازجویی‌های فنی و تخصصی به هشت فقره سرقت از تعمیرگاه‌های شهر همدان با همدستی دوستش اعتراف کرد.

وی گفت: با تلاش ماموران، همدست این سارق که راننده یک وانت پیکان بود و متهم را در سرقت‌ها همراهی و پشتیبانی می‌کرد، بازداشت شد، خاطرنشان کرد: مالباختگان شناسایی و اموال مسروقه در حال تحویل به آنهاست.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان در پایان یادآور شد: متهمان نیز برای بررسی تخصصی‌تر جرایم به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی منتقل شدند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا