مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فقط ۱۰ درصد آلودگی هوا به‌خاطر فعالیت موتورسیکلت‌هاست

به گزارش موتورسیکلت نیوز، پیروز حناچی شهردار تهران عصر امروز در همایش ساختمان پایدار گفت: اگر بپرسیم از خودمان که در این بیش از دو دهه چه کرده‌ایم نمی‌توانیم جواب خوبی بدهیم و باید بگوییم در برخی جا‌ها موفق بودیم و برخی جا‌های دیگر خیر.

شهردار تهران ادامه داد: کشور ما از نظر رتبه‌بندی شدت انرژی رتبه خوبی ندارد، زیرا این رتبه‌بندی از سه بخش تشکیل می‌شود که ما عملکرد خوبی نداریم.

وی افزود: در کشور چین مصرف انرژی ۱۴ برابر شده است، اما شدت انرژی آن ثابت مانده است و حکایت از آن دارد که اگر چه مصرفشان بالا رفته، اما تولیدات‌شان هم افزایش یافته است.

وی افزود: خاطرم هست که در دهه هفتاد اولین کسی که در حوزه انرژی حرف زد مهندس چیت‌چیان بود که باید ایشان را پایه‌گذار این موضوع در کشور بدانیم.

شهردار تهران گفت: تا آن روز کسی از میزان اتلاف انرژی با خبر نبود و اعداد و ارقامی که امروز به دست ما رسیده است ناشی از آن ممیزی‌های انرژی است.

حناچی تصریح کرد: آن زمان خیلی این موضوعات، محلی از صحبت نداشت و خیلی به این مسائل نمی‌پرداختند و برای مثال کسی توجهی به برچسب انرژی و مفهوم آن نداشت؛ باید به این سمت حرکت کنیم که مصرف سوخت کاهش پیدا کند و در این زمینه نیازمند اجرای طرح‌های پایلوت هستیم.

حناچی گفت: این روز‌ها تهران حال خوشی ندارد و نفس‌های مان به شماره افتاده و امروز وظیفه همه ما کاهش مصرف انرژی است تا شاهد آلودگی‌های این شکلی نباشیم.

حناچی گفت: روز شنبه مرکز حمل و نقل پیشرفته را در شهرداری تهران با همکاری ریاست جمهوری کلید خواهیم زد، زیرا ۱۰ درصد آلودگی هوا به دلیل موتورسیکلت‌هاست.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا