مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تردد بیش از یک میلیون موتورسیکلت در كلانشهر تهران

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سرپرست اداره سیاست‌گذاری و پایش مرکز تهران هوشمند آلودگی هوا و آب، ترافیک، کمبود فضای پارک و رخداد ۲۰ میلیون سفر روزانه و مصرف بیش از ۱۲ میلیون لیتر بنزین در روز را از چالش‌های کلانشهر تهران نام برد و اظهار کرد: براین اساس در این مرکز در چشم‌انداز تهران هوشمند رفت و آمد روان از شهری سالم مدنظر قرار گرفته است.

فرهاد توکل همدانی در نشست هم‌اندیشی نقش جابه‌جایی هوشمند در حمل و نقل شهری با اشاره به راه‌اندازی شورای راهبردی تهران هوشمند در شهرداری تهران، گفت: در حال حاضر ما در دورانی زندگی می‌کنیم که تحولات فناورانه نوع زندگی ما را تغییر داده است.

وی تحولات فناورانه را در حوزه‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و نسل پنجم ارتباطات دانست و اظهار کرد: بر اساس تصورات عمومی شهری که بتواند از این فناوری‌ها استفاده کند، شهر هوشمندی است؛ ولی در سال‌های اخیر بیشتر بر خروجی‌های شهرهای هوشمند توجه می‌شود.

سرپرست اداره سیاست‌گذاری و پایش مرکز تهران هوشمند به اقدامات انجام شده در حوزه ایجاد شهر هوشمند درتهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در کلانشهر تهران با چالش‌هایی مانند آتش‌سوزی، ترافیک، کمبود فضای پارک و کمبود منافع آب و آلودگی آب و آلودگی‌های هوا مواجه هستیم، ضمن آنکه بر اساس آمارها روزانه بیش از ۱۲ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود و ۲۰ میلیون سفر روزانه انجام می‌شود.

توکل همدانی تردد روزانه دو میلیون خودرو و تردد بیش از یک میلیون موتورسیکلت را از دیگر چالش‌های کلانشهر تهران نام برد و یادآور شد: در چشم‌انداز تهران هوشمند ایجاد شهری سالم و رفت و آمد روان در نظر گرفته شده است و در این راستا بر هوشمندسازی حمل و نقل درون شهری، حمل و نقل پاک و اشتراکی تاکید شده است.

وی ایجاد پارکینگ‌های هوشمند را از دیگر اقدامات این مرکز دانست و گفت: با همکاری بخش خصوصی در منطقه ۲ تهران پارکینگ‌های هوشمند راه‌اندازی شده است و قرار است ۳۷ مرکز پارک هوشمند در مرکز شهر تهران راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا