مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تجهیز ناوگان موتوری پاسگاه‌های محیط‌بانى به زودى / موتورهای موجود برای استفاده از مناطق صعب‌العبور کاربرد ندارند

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سرهنگ جمشید محبت خانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: تحویل خودروها از روز گذشته آغاز شد و استان‌های کردستان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد هر کدام ۲ دستگاه خودرو تحویل گرفته‌اند و تمام خودروها یک تا دو هفته آینده تحویل پاسگاه‌های محیط‌بانی سراسر کشور می‌شود.

وی اظهار داشت: به هر استان حداقل یک خودرو تعلق می‌گیرد اما برخی استان‌ها بنا به نیاز خودرویی که دارند تعداد بیشتری دریافت خواهند کرد و برای اینکه از تحویل آنها به پاسگاه‌های محیط‌بانی مطمئن شویم در حال بغل‌نویسی خودروها هستیم؛ یعنی از ادارات کل محیط زیست استان‌ها خواستیم نیاز خودرویی پاسگاه‌های خود را اعلام کنند و بر اساس آن نام هر پاسگاه محیط‌بانی را کنار خودرو می‌نویسیم و با این روند هیچ خودرویی به اشتباه به جای دیگری تحویل داده نمی‌شود. 

محبت خانی تاکید کرد: با توجه به اهمیت تجهیز ناوگان موتوری پاسگاه‌های محیط‌بانی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تمام این ۴۱ خودرو را به بخش محیط‌بانی اختصاص داده و حتی یک خودرو هم به بخش دیگری از سازمان تعلق نگرفته است.

وی اظهار داشت: ناوگان محرکه پاسگاه‌های محیط‌بانی ما بسیار ضعیف است و خودروها و موتورهای موجود برای استفاده از مناطق صعب‌العبور کاربرد ندارند از این رو تجهیز ناوگان موتوری از دو سال پیش در دستور کار سازمان محیط زیست قرار گرفت و امروز با صرف هزینه ۱۵ میلیارد تومان از بودجه سازمان گام بزرگی در این زمینه برداشته شد که ادامه این روند و همچنین تهیه تعدادی موتورسیکلت نیز جزو گام بعدی ما در این مسیر است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست یادآور شد: ۱۸ میلیون هکتار مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است که توسط سه هزار و ۴۰۰ محیط‌بان حفاظت می‌شود و تمام آنها به تجهیزات لازم نیاز دارند بر این اساس از سال گذشته تجهیزات شخصی مانند جلیقه ضد گلوله، بازوبند و زانو بند را در اختیار محیط‌بانان قرار دادیم، امسال نیز اقدام به نصب دوربین بر روی لباس محیط‌بانان کردیم و روند تجهیز محیط ‌آنان و پاسگاه‌های محیط‌بانی همچنان ادامه دارد. 

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا