مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اجرای طرح ویژه پلیس برای برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران از سه شنبه در پايتخت

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تشریح جزئیات طرح ساماندهی موتورسیکلت‌سواران پایتخت اظهار کرد: طرح ساماندهی موتورسیکلت‌سواران پایتخت از سه‌شنبه این هفته اجرا می‌شود.

وی افزود: هشت مورد تخلف وجود دارد که اگر موتورسیکلت‌سواران مرتکب این تخلفات شوند، موتورشان توقیف، با آنها برخورد و همچنین اعمال قانون می‌شوند و موتورسیکلت این افراد را به پارکینگ منتقل می‌کنیم.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: این موارد عبارتند از حرکت در جهت مخالف در خیابان‌ها، حرکت در خطوط ویژه، حرکت در پیاده‌روها، عبور از چراغ قرمز، همراه نداشتن مدارک، نداشتن پلاک، مخدوش بودن پلاک، حرکت‌های نمایشی مانند تک‌چرخ و … .

سردار رحیمی اظهار کرد: اگر موتورسیکلت‌سواری یکی از این هشت مورد تخلف را انجام دهد، موتورسیکلت توقیف، به پارکینگ منتقل و اعمال قانون می‌شود.

وی گفت: پنج تخلف دیگر هم وجود دارد که اگر موتورسیکلت‌سواری آن تخلفات را مرتکب شود، اعمال قانون می‌شود ولی به پارکینگ منتقل نمی‌شود.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: این پنج تخلف عبارتند از پوشاندن پلاک با قفل، پوشاندن پلاک با طَلق، حمل بارهای نامتعارف، عدم استفاده از کلاه ایمنی استاندارد و ایستادن روی خط عابر پیاده.

سردار رحیمی با بیان اینکه بیش از ۴۵ درصد کشته‌ها در پایتخت از ابتدای سال تاکنون مربوط به موتورسیکلت‌سواران بوده است، اظهار داشت: پلیس مخالف استفاده از موتورسیکلت نیست ولی به موتورسیکلت‌سواران هشدار می‌دهد که قانونمند رفتار کنند در غیر این صورت با آنها برخورد جدی خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی موتورسیکلت‌سواران با همکاری پلیس راهور و کلانتری‌ها، از ابتدای سه‌شنبه این هفته اجرا می‌شود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا