مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تولید بی رویه موتورسیکلت در سال‌های گذشته باعث ايجاد مشكلاتى در تهران شده است

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سردار محمدرضا مهماندار گفت: موتورسیکلت‌های فعلی قدرت مانور بالایی دارند به طوریکه توانایی عبور از هر نقطه در سطح شهر را دارند و از تردد در پیاده راه گرفته تا پریدن از جوی آب در رفتار موتورسیکلت سواران مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس راهور فاتب تصریح کرد: مردم و مسئولان و کسانی که در جامعه زندگی می‌کنند، از این وضعیت ناراضی هستند و از طرفی پلیس این را قبول دارد که افراد کم درآمد جامعه به وسیله موتورسیکلت اقدام به کسب روزی خود می‌کنند، لذا به بهانه کسب درآمد نباید اجرای قوانین را نادیده گرفت؛ از موتورسیکلت سواران انتظار داریم تا نسبت به رعایت قوانین تردد کوشا باشند و به آن عمل کنند.

وی افزود: پلیس عبورممنوع رفتن موتورسواران، تردد در خطوط ویژه، عدم گذاشتن کلاه ایمنی، عبور از پیاده رو، پوشاندن پلاک و مخدوشی آن را در اولویت‌های برخورد خواهد قرار خواهد داد.

سردار مهماندار از اجرای طرح ویژه برخورد با موتورسواران متخلف و طرح ساماندهی این افراد خبر داد و گفت: در این طرح با تمام متورسیکلت سوارانی که اقدام به تخلف می‌کنند و باعث ناراحتی سایر شهروندان در سطح شهر می‌شوند برخورد خواهد شد، به خصوص با مخدوش کنندگان پلاک و پوشاندن آن با قاطعیت برخورد خواهد شد و این برخورد‌ها برای ما جرم تلقی می‌شود و به هیچ عنوان قابل بخشش نخواهد بود.

وی افزود: ۴۰ درصد از کسانی که امروزه در تهران و در تصادفات فوت می‌کنند، موتورسیکلت سواران هستند؛ عدم رعایت نکاتی که به آن اشاره شد، باعث مرگ افراد خواهد شد و خانواده‌ها را برای یک عمر دچار مشکل خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: این اقدامات باید با فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و روانی در جامعه انجام شود، شهرداری، صدا وسیما و تمام سازمان‌های مسئول باید در انجام طرح‌های انضباطی و ترافیکی به پلیس کمک کنند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا