مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفى کلاه ایمنی هوشمند X-AR؛ کاربرد جدید دستیار صوتی الکسا

به گزارش موتورسيكلت نيوز، جارویش X-AR یکی دیگر از کلاه‌های ایمنی هوشمند مخصوص موتور سیکلت است که به سیستم هداپ دیسپلی، دوربین ۳۶۰ درجه و قابلیت اجرای فرامین صوتی مجهز شده است. البته باید گفت که این کلاه ایمنی جدیدا مورد بهینه سازی قرار گرفته است و می‌تواند از دستیار صوتی الکسا پشتیبانی کند. سیستم هداپ دیسپلی این کلاه ایمنی می‌تواند با فرامین صوتی تغییر شکل یابد و طیف وسیعی از داده‌ها از جمله ساعت، وضعیت آب و هوا و احتمال بارندگی، اطالاعات تماس و سیستم چند رسانه‌‌ای گوشی تلفن همراه، اطلاعات مسیریابی، سرعت و حتی سرعت مجاز در منطقه رانندگی را به اطلاع راننده برساند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که نشان دادن میزان سرعت مجاز در هر منطقه ممکن است دقیق و درست عمل نکند و برای راه‌هایی که در دست تعمیر هستند و یا به تازگی محدودیت سرعت در آن‌ها اعمال شده باشد، دچار مشکل شود.

این کلاه ایمنی از یک لایه‌ی محافظ کربنی و دو دوربین فوق عریض در عقب و جلو کلاه تشکیل شده است که تصاویری در حد تصاویر عریض ۳۶۰ درجه را فراهم می‌سازد. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که کیفیت این دوربین‌ها قطعا به دوربین‌های ورزشی و حرفه‌ای نمیرسد اما در مقایسه با دوربین‌های DASHCAM قطعا کیفیتی بالاتری دارند.

جارویش X-AR مجهز به یک سیستم بلوتوث داخلی است که می‌توانید از طریق آن تلفن همراه هوشمند خود را به کلاه متصل نمایید و به وسیله‌ی آن به تماس‌ها پاسخ داده یا از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. البته یک دکمه‌ هم در کلاه تعبیه شده تا با فشردن آن به دستیار صوتی گوگل، سیری و یا حتی الکسا دسترسی داشته باشید تا بتوانید از طریق فرامین صوتی در برخی از ویژگی‌ها تنها با حرف زدن دخل و تصرف کنید. از لحاظ ایمنی هم باید گفت که این کلاه ایمنی آنقدر ایمن ساخته شده است تا بتواند استانداردهای ECE، DOT و چند استاندارد آسیایی دیگر را پاس کند.

این کلاه ایمنی به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده است و همچنین از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند که به وسیله‌ی آن می‌توانید تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی جانبی را به کلاه خود بیافزایید و می‌توانید از دوربین عقب به جای آینه‌ی عقب استفاده نمایید. قیمت حدودی این کلاه ایمنی با این سطح از امکانات در حدود یک هزار دلار برآورد می‌شود و باتری آن هم تا ۴ ساعت می‌تواند سیستم‌های مختلف کلاه را روشن نگه دارد. البته باید گفت که این زمان شارژدهی تا حدودی منطقی است چون باید این نکته را در نظر داشت که این کلاه هم زمان مشغول به انجام چند کار از جمله ثبت ویدئو با دو دوربین و پخش فایل‌های چند رسانه‌ای است. پس بهتر است همیشه یک پاور بانک به همراه داشته باشید تا در زمانی که شارژ کلاه ایمنی شما کم شد نسبت به شارژ کردن آن اقدام کنید.

انتظار می‌رود این کلاه ایمنی در سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار شود اما باید گفت که تا جا افتادن کلاه‌های ایمنی هوشمند راه زیادی وجود دارد و باید مسائل زیادی پیرامون آن‌ها حل شود.

نويسنده: على محمدى

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا