مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نداشتن کلاه ایمنی عامل فوت ۸۰ درصد راکبان موتوری در تصادفات است

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر یک شنبه، در آیین تجلیل از نمونه‌های ترافیکی استان اصفهان، با بیان اینکه نیروی انتظامی در تلاش است تا با مشارکت مردم در زمینه تأمین امنیت جامعه اقدام کند، اظهار داشت: نیروی انتظامی در تلاش است تا بسترهای حضور مردم را فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت همیاران پلیس، پلیس یاران، نگهبانان محله و پلیس‌های افتخاری، اضافه کرد: عرصه برای همکاری شهروندان در تأمین امنیت شهر فراهم است و اکنون شهروندان در این عرصه مشارکت دارند.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان، شهر قانونمدار و قانونمند را بالاتر از مدینه فاضله دانست و بیان داشت: برای رسیدن به یک شهر قانومند باید شهروندان قانومند و قانونمدار داشته باشیم، شهروند قانونمند سه وظیفه مشارکت جویی، مسؤولیت پذیری و قانونمندی را برعهده دارد.

وی عدم توجه به سه وظیفه شهروند قانونمند را باعث عدم دستیابی به شهر قانومند عنوان کرد و گفت: نیاز ارائه آموزش های وظایف شهروند قانومند به جامعه هستیم و این مسأله باید در زمینه ارائه آموزش به کودکان و نوجوانان پررنگ‌تر و جدی‌تر باشد، این روند مبنای عرفی و شرعی و مدیریتی دارد.

معصوم بیگی ارائه طرح‌هایی نظیر همیاران پلیس و پلیس یاران جوان را به منظور مشارکت دادن نسل جدید در عرصه تأمین امنیت و نظم جامعه برشمرد و تصریح کرد: این مشارکت باعث رعایت قانون و نظم هم از سوی نوجوانان و جوانان و هم التزام بخشی جامعه به رعایت قوانین خواهد شد.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان، همکاری آموزش و پرورش در عرصه مشارکت بخشی جامعه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: پلیس مدرسه نقش مهمی در پیشگیری از بروز تصادفات و کنترل ترافیک دارد.

کشته شدن ۴۳۱ نفر در تصادفات ۵ ماهه نخست سال جاری

وی از کشته شدن ۴۳۱ نفر در تصادفات ۵ ماهه نخست سال جاری خبر داد و اظهار کرد: ۹ هزار نفر در تصادفات این بازه زمانی مجروح شده‌اند و این آمار نگران کننده است، اگرچه تعداد جانباختگان نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

سردار معصوم بیگی بیان داشت: اصفهان دارای ظرفیت‌های لازم فرهنگی برای تبدیل شدن به استان نمونه ترافیکی کشور است و چشم انداز گام برداشتن در این مسیر در استان اصفهان وجود دارد که مهمترین لازمه این مسأله احترام گذاشتن به قوانین است.

آمار ۴۵ درصدی موتورسواران در میان جانباختگان تصادفات رانندگی اصفهان

فرماندهی انتظامی استان اصفهان، با اشاره به نقش ۴۵ درصدی موتورسواران در تصادفات رانندگی اصفهان تصریح کرد: عدم استفاده از کلاه ایمنی علت ۸۰ درصد فوتی‌ها در تصادفات موتورسیکلت سواران است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا