مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آخرین جزییات از آتش سوزی مهیب در میدان رازی تهران/ انبار لوازم یدکی موتورسیکلت طعمه حریق شد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی گسترده انبار لوازم موتورسیکلت در میدان رازی خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سید جلال ملکی گفت: حوالی ساعت ۱۲ امروز حادثه آتش‌سوزی یک انبار در میدان رازی به سامانه ۱۲۵ اعلام و با توجه به وسعت آتش سوزی ماموران پنج ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: شدت آتش‌سوزی زیاد است و ماموران در حال مهار آتش هستند.

ملکی ادامه داد: آتش‌سوزی در انباری به وسعت سه هزار متر رخ داده است که به انبار لوازم قطعات موتورسیکلت اختصاص دارد و این انبار به چندین غرفه‌های کوچک و بزرگ تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در مدت سه دقیقه به محل حادثه رسیدند، افزود: بخش زیادی از سقف‌ شیروانی انبار به دلیل شدت حرارت تخریب شده است.

ملکی اضافه کرد: با تلاش بیش از یک ساعت آتش‌نشانان تا حدودی آتش مهار شده است و تا دقایقی دیگر آتش نشانان وارد عملیات لکه‌گیری می‌شوند و تا این لحظه فردی در این حادثه دچار مصدومیت نشده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: جزئیات پس از پایان عملیات مهار اعلام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به حادثه آتش‌سوزی انبار موتورسیکلت در میدان رازی گفت: بیش از ۲۰۰ آتش‌نشان از ۱۱ ایستگاه در عملیات اطفای حریق این انبار حضور دارند.

حسین نظری عصر شنبه با حضور در محل حادثه و بازدید از آخرین اقدامات آتش نشانان افزود: حوالی ساعت ۱۱:۳۴ ظهر امروز حادثه آتش‌سوزی یک انبار در میدان رازی به وسعت حدودی سه هزار متری به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و سه دقیقه بعد، ساعت۱۱:۳۷ آتش‌نشانان در محل حادثه حضور پیدا کردند و با توجه به وسعت آتش سوزی ۱۱ ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهار داشت: در این حادثه مناطق مختلف و به ویژه منطقه ۱۱ شهرداری تهران که نزدیک محل حادثه بود حضور و پشتیبانی مناسبی در این حادثه داشتند همچنین مناطق ۹،۱۰،۱۱،۱۲،۱۳ و ۱۷ شهرداری تهران برای رسیدن تانکرهای آب و سایر پشتیبانی‌ها در این عملیات نقش داشتند.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: این انبار چندین اخطار داشته و پنج اخطار فقط در سال ۱۴۰۱ از شهرداری ناحیه دریافت کرده بود آخرین اخطار شهرداری هم هنوز بر روی درب این انبار موجود است سازه‌ نامناسبی که در این ساختمان به صورت سوله وجود داشت و هواکش‌های بالادستی باعث شدت گرفتن آتش شد همچنین دیوارهای نامناسب و فنس‌های نامناسب کار را برای آتش نشانان سخت کرده بود.

وی تاکید کرد: از شهروندان درخواست داریم که به اخطارهای شهرداری توجه کنند تا دچار این اتفاقات نباشیم این اولین مورد نبوده و اگر توجه نکنند آخرین اتفاق نخواهد نبود.

نظری ادامه داد: همچنین ۲ نفر از همکاران آتش‌نشانی در این حادثه دچار مصدومیت سطحی شدند امیدوارم با همکاری و همیاری همدیگر کمتر شاهد این حوادث ناگوار باشیم.

حوالی ساعت ۱۲ امروز شنبه ( ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ) حادثه آتش‌سوزی یک انبار در میدان رازی به سامانه ۱۲۵ اعلام و با توجه به وسعت آتش سوزی ماموران پنج ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند وآتش مهار شد.

انتهای خبر

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا