مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مصطفی صفرخانی: قطعات یدکی موتورسیکلت هر لحظه گران می‌شوند

به گزارش خبرخودرو، رییس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران ضمن اشاره به افزایش سرسام آور قیمت قطعات موتورسیکلت بر لزوم همکاری تولیدکنندگان موتورسیکلت با شرکت های دانش بنیان برای داخلی سازی قطعات با هدف کاهش قیمت ها تاکید کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبر خودرو، مصطفی صفرخانی عنوان کرد: متاسفانه عدم ثبات و افزایش لحظه ای نرخ قطعات موتورسیکلت، هزینه تعمیرات این وسیله نقلیه را به خودرو نزدیک کرده است به نحوی که حداقل هزینه تعمیرات برای هر موتورسیکلت بین 3 تا 4 میلیون تومان تمام می شود و علیرغم تصوری که وجود دارد  تنها 500 تا 700 هزار تومان این هزینه به عنوان اجرت در اختیار تعمیرکار قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: هر روز با نرخ جدید لوازم یدکی در بازار مواجه هستیم و متاسفانه هیچ گونه نظارتی از سوی مسئولین بر نرخ قطعات نیست. این در حالی است که موتورسیکلت سواران به جز عده ای محدود از اقشار ضعیف جامعه هستند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران درباره تاثیر نرخ ارز بر قیمت قطعات یدکی موتورسیکلت اظهار داشت: متاسفانه قیمت قطعات به شدت متاثر از نرخ ارز است اما اینکه رشد قیمت ها را تنها متاثر از نرخ ارز بدانیم قابل توجیه نیست زیرا بسیاری از فروشندگان، قطعات را ماه ها قبل و با نرخ کمتری خریداری کردند اما هنگام  فروش قیمت قطعه را بر اساس نرخ روز دلار محاسبه می کنند.

 صفرخانی درباره میزان افزایش هزینه تعمیرات موتورسیکلت در سال جاری گفت: هزینه تعمیرات هر ساله بین 15 تا 20 درصد و بر اساس نرخ تورم سالانه افزایش پیدا می کند و تقریبا نرخ ثابتی دارد اما متاسفانه قطعات یدکی هر لحظه گران می شوند.

وی در ادامه بر لزوم همکاری تولیدکنندگان موتورسیکلت با شرکت های دانش بنیان برای داخلی سازی قطعات با هدف کاهش قیمت ها تاکید کرد و گفت: سیاست های حاکم بر مونتاژکاری در صنعت موتورسیکت موجب آشفتگی در نبض بازار شده است زیرا قطعات مورد نیاز شرکت های تولید کننده موتورسیکلت از سوی تولید کنندگان خرد تامین می شود و این تولیدکنندگان برای جلب رضایت هم موتورسیکلت سازان و هم مشتریان بازار مجبور به رشد تیراژ هستند و برای اینکه کمیت را پاسخگو باشند کیفیت را کاهش می دهند اما با حضور شرکت های دانش بنیان و حمایت های دولت از صنعت موتورسیکلت می توان زمینه داخلی سازی قطعات را فراهم کرد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران ادامه داد: دولت می تواند در قالب بسته های حمایتی مشوق هایی را برای تامین انرژی، مالیات و بیمه در اختیار تولید کنندگان قرار دهد و در مقابل تولیدکننده را ملزم به داخلی سازی و تولید باکیفیت کنند اما متاسفانه سیاست ها در کشور ما مبتنی بر سیاست های تنبیهی برای تولیدکنندگان است.  صفرخانی در پایان تاکید کرد: با توجه به پتانسیل بالا تولیدکنندگان و وجود نیروکار به روز در صنعت موتورسیکلت اکنون وقت آن است با همکاری شرکت های دانش بنیان و حمایت های دولت عقب ماندگی صنعت موتورسیکلت در سالهای اخیر را جبران کنیم. 

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا