مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تصادفات موتورسواران تهرانی بیشتر در چه ساعاتی اتفاق می‌افتد؟!

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با اشاره به کاهش ۹ درصدی تصادفات فوتی راکبان موتورسیکلت‌ها در تهران، ساعاتی که بیشترین تصادفات راکبان موتورسیکلت رخ می‌دهد را اعلام کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از تسنیم، سیدحسین حسینی‌نژاد با بیان اینکه در بهار 1401 در هر منطقه، 30 تا 40 نقطه حادثه‌خیز و در مجموع بالغ بر 930 نقطه در معابر بزرگراهی و غیر بزرگراهی مشخص شد، اظهار کرد: ایمن‌سازی جناغی‌ها در بزرگراه‌ها و اصلاح تبادلات ورود تندرو به کندرو و برعکس در معابر بزرگراهی به خصوص بزرگراه آزادگان برای اجرا به مناطق ابلاغ شد.

وی در مورد اقدامات مربوط به آرام‌سازی در معابر شریانی از احداث رفیوژ میانی در حریم تقاطع‌ها به جهت تفکیک مسیر حرکت خودروها و جلوگیری از برخورد و حرکات خلاف نام برد و گفت: علاوه بر این، نصب نیوجرسی در معابر بزرگراهی به خصوص بزرگراه شهید یاسینی و بزرگراه امام علی (ع) صورت گرفت چراکه احتمال سقوط خودرو در مسیل‌ها و کانال‌های آب وجود داشت.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران کمبود تابلوهای راهنمای مسیر را از دیگر مسائل و مشکلات معابر بزرگراهی به‌‌ویژه در بزرگراه آزادگان برشمرد و افزود: کمبود این تابلوها باعث سردرگمی رانندگان، حرکات خلاف خودروها و تشدید تصادفات می‌شد که نقاط مربوطه شناسایی، تابلوها نصب و رنگ‌آمیزی تیرها، پایه‌های ستون‌ها و تابلوهای ترافیکی به جهت آشکارسازی علائم صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه 425 نقطه از 930 نقطه حادثه‌خیز یعنی 46 درصد مجموع نقاط در معابر پایتخت، اصلاح هندسی و ایمن‌سازی شده‌اند، اظهار کرد: 90 درصد نقاط نیازمند ایمن‌سازی در معابر توسط شهرداری‌های مناطق شناسایی شده‌اند و در مجموع، این اقدامات باعث شده تا پایتخت در سال 1400 نسبت به سال 99، شش درصد و در سال 1401 نسبت به سال 1400، دو درصد کاهش تصادفات فوتی را شاهد باشد.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه 57 درصد از مجموع تصادفات پایتخت در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد که نصب دوربین‌های ثبت تخلف را به منظور کنترل و کاهش تصادفات بزرگراهی در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: 38 درصد تصادفات تهران نیز در معابر شریانی شهر رخ می‌دهد که با اجرای کامل طرح‌های ایمن‌سازی، امیدواریم شاهد کاهش تصادفات در این معابر باشیم.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه سال 1401 نسبت به سال 1400، شاهد 9 درصد کاهش تصادفات فوتی راکبان موتورسیکلت‌ها در پایتخت بودیم، گفت: به منظور ساماندهی توقف موتورسیکلت‌ها در پیاده‌روها، با احداث نرده‌هایی در حاشیه معابر با همکاری پلیس راهور، توقف این وسایل را از حاشیه پیاده‌روها به حاشیه معابر سوق می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه امسال نیز پیگیر انجام اصلاحات هندسی معابر پایتخت به منظور کاهش نقاط حادثه‌خیز و در نتیجه، کاهش تصادفات هستیم، افزود: در هر نقطه از شهر که امکان حادثه وجود داشته باشد، پیگیر شناسایی، اصلاح هندسی و ایمن‌سازی آن نقطه هستیم و ادامه این روند را در دستور کار داریم.

حسینی‌نژاد با اعلام اینکه 26 درصد تصادفات پایتخت بین ساعات 12 تا 17 و 25 درصد بین ساعات 17 تا 23 اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: موضوع ایمنی تردد در شهر و حفظ جان شهروندان هنگام ترددهای شهری را با توجه به تعامل خوب با پلیس راهور و همراهی معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های مناطق با سرعت و حساسیت بیشتری در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
تسنیم
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا