مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اهدای کلاه به موتورسواران دماوندی

فرمانده پلیس‌ راه شرق استان تهران با اشاره به سهم ۲۳ درصدی موتورسواران در تصادف‌های این منطقه گفت: یکی از برنامه‌های راهبری پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ارتقای انضباط و فرهنگ ترافیکی است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ ایرج کهریزی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز ایمنی حمل و نقل شهرستان دماوند اظهار داشت: یکی از محورهای پرترافیک و پرتصادف به ویژه در حوزه موتورسیکلت سواران در شهرستان دماوند قرار دارد لذا تلاش داریم که طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت را در این شهرستان و سایر شهرستان‌های شرق استان تهران اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته شرق استان تهران رتبه اول را در تصادفات حوزه موتورسیکلت سواران کسب کرد و حدود ۲۳ درصد تصادفات این حوزه مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است.

این مسئول با بیان اینکه این تصادفات نیز بیشتر در شهرستان‌های دماوند، پاکدشت و ورامین اتفاق افتاده‌ است، افزود: در حوزه شرق استان تهران متاسفانه شهرستان‌های دماوند و پاکدشت بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند که این موضوع هر دو حوزه درون شهری و برون شهری را شامل می‌شود.

بیشترین قطع نخاعی در تصادفات برای سرنشینان عقب خودرو اتفاق می‌افتد

رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند نیز در این مراسم گفت: طبق آئین نامه رانندگان در زمان نقص فنی خودرو یا موتورسیکلت حق ندارند در جاده‌ها و راه‌ها برانند.

سرگرد اسماعیل براری اظهار داشت: یکی از موارد نقص فنی وسیله نقلیه ترمز است که باید حتما رفع شود همچنین نقص چراغ‌ها در بروز تصادفات بسیار موثر است.

وی افزود: در سواری‌ها و خودروها به طور میانگین به ازای هر ۳۰ تصادف ۲ مورد جرحی است اما در موتورسیکلت‌ها هر ۲ یا سه تصادف منجر به فوت یک نفر راننده یا سرنشین می‌شود.

این مسئول ادامه داد: صحبت کردن با تلفن همراه معمولا ۵۰ درصد از دید راننده به جلو را کم می‌کند، در رانندگی به طور میانگین با سرعت ۹۰ کیلومتر حدود ۲۵ متر را در ثانیه طی می‌کنیم بنابراین راننده یک ثانیه برای عکس‌العمل وقت دارد تا تصادف نکند. رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند گفت: بیشترین قطع نخاعی در تصادفات برای سرنشینان عقب خودرو اتفاق می‌افتد چراکه این سرنشینان کمربند ایمنی را نمی‌بندند و در سوانح دچار آسیب جدی می‌شوند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا