مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فیلم | کاهش ۶ درصدی سهم موتورسواران در تصادفات منجر به فوت

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش ۶ درصدی سهم موتورسیکلت سواران در تصادفات منجر به فوت خبر داد و گفت: سال گذشته ۵۴۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار حمیدی، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۲ برنامه‌های جدی در دستور کار داریم گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته وضعیت تصادفات کشور به هیچ عنوان وضعیت مطلوبی نبوده است و شرایط بدی را شاهد بودیم و از شهر تهران به دلیل اقدامات کاملا اثر گذاری که همه بخش‌ها انجام دادند توانستند به رکورد کاهشی آمار جان باختگان برسند.

آموزش ۷۵ هزار نفر موتورسیکلت سوار در تهران

وی افزود: یکی از اقدامات شاخصی که در سال گذشته انجام دادیم آموزش موتورسیکلت سواران است که در تحلیل‌های مان یکی از سهم‌های زیادی که در حوادث و بی انضباطی‌ها نقش موثر دارند، بحث موتورسیکلت سواران و راکبین آن هاست و به همین علت سال گذشته ۷۵ هزار نفر موتورسیکلت سوار را در سطح شهر تهران به صورت میدانی مورد آموزش قرار دادیم و طرح موتوریار در شهر تهران عملیاتی شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیش از ۵۵ دستگاه موتورسیکلت سنگین را با اجرای طرح مهار و اقدامات سلبی توقیف و به پارکینگ منتقل کردیم و تردد آن‌ها را در سطح شهر به حداقل ممکن رساندیم و مجموعه اقداماتی که در حوزه ساماندهی موتورسیکلت سواران اعم از اقدامات ایجابی و اقدامات سلبی انجام شد منجر به کاهش ۶ درصدی سهم موتورسیکلت سواران در تصادفات منجر به فوت شد.

ادامه اقدامات اثرگذار در سال ۱۴۰۲ با جدیت بیشتر

سردار حمیدی افزود: این اقدام کاملا اثرگذار را در سال ۱۴۰۲ با جدیت بیشتر و با گستردگی بیشتر عملیاتی می‌کنیم تا ان شاءالله تخلفات حوزه موتورسیکلت به حداقل ممکن برسد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سال گذشته در شهر تهران ۴۸۶ محل پرتصادف اصلاح شد، حدود ۲۰ کیلومتر نیوجرسی‌های بتونی جایگزین گاردریل‌های فرسوده و معیوب شد، ۱۹۶ محل که گره ترافیکی ایجاد می‌کرد، به لحاظ هندسی اصلاح شد و برخی از میادین، تقاطع، دوربرگردان‌ها، در حاشیه بزرگراه‌ها و برخی از ورودی و خروجی‌ها اصلاح شد و مجموعه این اقدامات بود که منجر شد به آمار کاهش تصادفات برسیم.

کاهش ۲۰ درصدی حوادث با ساماندهی حوزه بار درون شهری

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش ۲۰ درصدی حوادث با ساماندهی حوزه بار درون شهری خبر داد و گفت: ساماندهی جرثقیل‌های امدادی نیز، ۶۰ درصد نارضایتی شهروندان را نسبت به این ناوگان کاهش داد.

سردار محمد حسین حمیدی همچنین در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یکی از آشفته‌ترین موضوعاتی که در سطح شهر‌های کشور وجود دارد، حوزه بار درون شهری است که تقریبا نظارت بر آن‌ها وجود ندارد، به غیر از اقداماتی که پلیس در حوزه آموزش، نظارت و کنترل انجام می‌دهد.

وی گفت: اما در شهر تهران توانستیم در ناوگان حمل بتن که بیش از هزار وسیله میکسر و کامیون سنگین بتونی که تردد زیادی در سطح شهر داشته اند را مجهز به سامانه کرده، کنترل‌های برخط داشته و اجازه تردد در روز را به آن‌ها بدهیم. ماحصل این ساماندهی نیز باعث شد علی رغم اینکه کامیون‌ها تردد بیشتری نسبت به اداوار گذشته داشتند، حوادث آن‌ها ۲۰ درصد کاهش داشته است که این یک رکورد خوب است.

ساماندهی جرثقیل‌های امدادی

سردار حمید گفت: اتفاق خوب دیگه‌ای که در سطح شهر تهران افتاد، ساماندهی جرثقیل‌های امدادی است، با توجه به اینکه در این حوزه خدماتی ناراضیتی وجود داشت، در سال گذشته با همکاری استاندار تهران، شهرداری تهران، مجموعه دادستانی شهر تهران و بخش‌های مختلف از جمله صنف این مجموعه، توانستیم ناوگان جرثقیل امدادی را ساماندهی کرده و آن‌ها را هم مجهز به سامانه بکنیم و این ساماندهی باعث شد که بیش از ۶۰ درصد نارضایتی که قبل از آن وجود داشت، برابر اعلام صنف مربوطه کاهش پیدا کرده و ادامه این روند می‌تواند در بخش ساماندهی بار و جرثقیل‌های امدادی اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
صدا و سیما
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا