مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اگر دولت مخفیانه قیمت بنزین را افزایش دهد، آن را لغو می‌کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: اگر تیم تصمیم‌گیرنده دولت بخواهد یواشکی تصمیمی بگیرد و قیمت بنزین را بالا ببرد و مجلس را در برابر عمل انجام شده قرار دهد، قطع به یقین مجلس با یک طرح سه فوریتی می‌تواند قیمت را به قبل برگرداند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبر فوری، چند روزی است که به طور خاص در شبکه‌های اجتماعی، اخباری دست به دست می‌شود که خبر از گرانی بنزین در سال جاری دارد. تجربه تلخ افزایش قیمت بنزین در اواخر دهه ۸۰ و ۹۰ نشان از این دارد که بازار و جامعه به شدت نسبت به این موضوع، حساس است. حال پرسش این است که این زمزمه‌ها چقدر جدی است و آیا به مانند گذشته، باز هم شایعات رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت یا خیر؟ شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به این سوال پاسخ داده و رویداد۲۴ می‌گوید: چون افزایش قیمت سوخت بر همه مسائل دیگر اثرگذار است، از این جهت در شرایط فعلی اصلاً به صلاح نیست که قیمت سوخت افزایش پیدا کند. در شرایط کنونی به اندازه کافی مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند و الان قدرت خرید مردم کاهش زیادی پیدا کرده است. 

وی می‌گوید: اگر قرار باشد در این شرایط سخت، سوخت هم گران شود، یک مشکل اساسی دیگر به مشکلات مردم اضافه می‌شود. تجربه در گذشته نشان داده که حتی افزایش هزار تومانی قیمت بنزین یا گازوئیل باعث می‌شود که همه مسائل مربوط به حمل و نقل، چندبرابر افزایش قیمت سوخت، رشد قیمت داشته باشند.

نماینده قصرشیرین می‌گوید: چرخه اقتصاد کشور عمدتاً با حمل و نقل است، پس افزایش سوخت به صلاح نیست. هزینه‌ای که قرار است دولت بابت این موضوع پرداخت کند به اندازه هزینه‌ای نیست که افزایش قیمت بر مسائل اجتماعی و تنش در فضای اجتماعی ایجاد می‌کند. الان جامعه یک فضای آرام پیدا کرده است و مردم منتظر هستند که تورم کنترل شود و قیمت‌ها کاهش یابد و حداقل ثباتی در زندگی‌شان ایجاد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اینکه اگر به سنوات گذشته، به یک‌باره شاهد افزایش قیمت بنزین باشیم، این موضوع می‌تواند جامعه را ملتهب کند؟ گفت: باید کشور را آرام، حفظ و مدیریت کرد. از این‌رو، مجلس باید در این زمینه قوی برخورد کند و اجازه ندهد افزایش قیمتی در زمینه سوخت اعمال شود. اعتقاد دارم اگر تیم تصمیم‌گیرنده دولت بخواهد یواشکی تصمیمی بگیرد و مجلس را در برابر عمل انجام شده قرار دهد، قطع به یقین مجلس با یک طرح سه فوریتی و ابزاری که در اختیار دارد می‌تواند هم قیمت را به قبل برگرداند و هم برخوردی قاطع در این زمینه با دولت داشته باشد.

او می‌گوید: تا الان دولت تصمیمی برای افزایش قیمت سوخت نگرفته است و اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد، حتماً دولت، مجلس را در جریان قرار می‌دهد. مجلس هم برای افزایش قیمت سوخت، برنامه‌ای نداشته و ندارد و پیشنهادی هم نداده است و اصلاً موافق این داستان هم نیست. 

حیدری می‌گوید: با همه این تفاسیر، نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم، بحث مصرف سوخت است. اعتقاد دارم که دولت به جای افزایش قیمت سوخت، مدیریت سوخت را انجام دهد و از قاچاق سوخت در مناطق مرزی جلوگیری کند. این مورد می‌تواند موثرتر واقع شود تا اینکه قیمت‌ها افزایش پیدا کند.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر فوری
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا