مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

از ۲۰ ایستگاه دوچرخه در حاشیه شهر مشهد رونمایی شد

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: ظرف هفته‌های آینده ۲۰ ایستگاه دوچرخه و ۲۵۰ دوچرخه در نقاط حاشیه شهر مشهد افتتاح و رونمایی خواهد شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، سید جلال‌الدین حسینی واعظ در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد اظهار کرد: سیستم‌های دوچرخه اشتراکی شهرهایی مانند شیراز و تهران تعطیل شده و مشهد با هزینه بسیار کمتر از آن شهرها سفرهای قابل توجهی دارد.

وی افزود: دوچرخه اشتراکی بایدو در شهر مشهد از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ پیشرفت‌های قابل توجهی داشته به صورتی که شاید بتوانیم مشهد را یک شهر پیشرو در حوزه حمل‌ونقل پاک  بدانیم که می‌تواند توسعه بیشتری نیز پیدا کند.

حسینی واعظ با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ ایستگاه دوچرخه فعال داشتیم که در سال ۱۴۰۱ به ۱۴۰ ایستگاه رسیده است، عنوان کرد: در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ توانستیم ۶ ایستگاه در بوستان‌های بانوان فعال کنیم که در سال ۱۴۰۱ به ۷ عدد رساندیم و رشد ۱۷ درصدی در این زمینه داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: تعداد کل کابران ما از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۱، ۵۶ درصد رشد داشته و به ۲۴ هزار و ۷۹۳ کاربر رسیده که ۹۱۱۳ کاربر زن و ۱۵ هزار و ۶۸۰ کاربر مرد هستند. بایدو در سال ۱۴۰۰ با ۳۷۵ دوچرخه در کل سطح شهر فعالیت می‌‎کرد که در انتهای سال ۱۴۰۱ توانستیم این تعداد را به حدود ۱۰۰۰ دوچرخه برسانیم که تعداد دوچرخه‌های فعال ۱۶۷ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: ما دو ایستگاه عمومی دوچرخه در ایستگاه‌های آزادی و کلاهدوز  داریم که برای سال جاری پیش‌بینی کردیم ۴ ایستگاه عمومی دوچرخه دیگر نیز ایجاد کنیم. خودروهای لجستیک و پشتیبانی حمل دوچرخه‌ها در سال ۱۴۰۱ به ۶ خودرو رسیده است. سفرها در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳۵ درصد رشد داشته و در دفعات یا تعداد سفر در سطح شهر و بوستان‌های بانوان نیز ۳۳ درصد رشد داشتیم.

حسینی واعظ با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما در سال ۱۴۰۲ توسعه تعداد دوچرخه و ایستگاه‌های دوچرخه است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری تعداد دوچرخه‌های اشتراکی به به ۱۵۰۰ دستگاه برسد و رشد ۵۰۰ عددی دوچرخه‌ها را داشته باشیم و تعداد ایستگاه ها را نیز به ۲۰۰ ایستگاه برسانیم.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم اسکوتر اشتراکی را به ناوگان حمل‌ونقل پاک شهر مشهد اضافه کنیم. تمهیدات لازم در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم خرید مناسبی داشته باشیم. در مرحله اول ۲۰۰ اسکوتر پیش‌بینی کردیم. استفاده از این اسکوترها در قالب سفرهای ۱۰ دقیقه‌ای و در ۳۰ ایستگاه مشترک با ایستگاه دوچرخه است که امیدواریم تا پایان ۶ ماه اول آن را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: برنامه حمایتی قابل توجهی علاوه بر برنامه سال ۱۴۰۱ در خصوص حمایت از دوچرخه‌سواری حرفه‌ای بانوان داریم که با مشارکت هیأت دوچرخه و با مصوبه شورای شهر راه‌اندازی خواهد شد.

حسینی واعظ گفت: ظرف هفته‌های آینده ۲۰ ایستگاه دوچرخه و ۲۵۰ دوچرخه در نقاط حاشیه شهر مشهد افتتاح و رونمایی خواهد شد. علاوه بر این با گروه‎‌های مختلف در حال انعقاد تفاهم‌‎نامه هستیم تا فرایند ثبت‌نام دانشگاه‌ها به عنوان یک گروه هدف تسهیل شود. در حال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم هستیم که با این کار کاربران قابل توجهی به ناوگان اضافه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی و ترویجی قابل توجهی نیز در حوزه دوچرخه‌سواری برای سال جاری پیش‌بینی کردیم که با مشارکت مجموعه‌های مختلف شکل می‌گیرد تا دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل پاک ترویج شود.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا