مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفى دو موتورسیکلت الکتریکی فورد با قابلیت اتصال به گوشی هوشمند

به گزارش موتورسيكلت نيوز، این کمپانی در MWC 2015 از نمونه اولیه دو دستگاه موتورسیکلت الکتریکی موسوم به MoDe:Me و MoDe:Pro رونمایی کرد.

طبق اعلام فورد، هر دو مدل موتورسیکلت الکتریکی این شرکت به یک موتور 200 وات و باتری 9 آمپر ساعتی مجهز شده‌اند و حداکثر سرعت آنها به 25 کیلومتر در ساعت می‌رسد. جالب است که وقتی کمی دقت می‌کنیم با یک طراحی به سبک اسکوتر روبرو می‌شویم.

هر دو مدل دارای سنسور دوربین عقب هستند و بعد از تشخیص خودروی پشتی که به سرعت در حال نزدیک‌شدن است، با لرزاندن دستگیره‌های موتورسیکلت این مورد را به شما هشدار می‌دهند. همچنین اگر اپلیکیشن ویژه این موتورسیکلت‌ها در حال اجرا باشد، این هشدار روی نمایشگر گوشی نیز نشان داده می‌شود.

همچنین در کنار‌ه دسته‌های موتورسیکلت چراغ‌هایی وجود دارد که راننده خودرو را از برخورد احتمالی با شما آگاه می‌سازد و به او پیشنهاد می‌کند برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار سرعت خود را کاهش دهد.

گفته می‌شود هر دو مدل به نسخه اولیه اپلیکیشن اختصاصی فورد به نام MoDe: Link مجهز شده‌اند که در حال حاضر فقط با آیفون 6 اپل سازگاری دارد. این اپلیکیشن به موتورسیکلت سوار کمک می‌کند تا مسیر خود را مشخص کرده و بازخوردهایی که روی دسته‌های موتورسیکلت به او ارائه می‌کنند، در طول مسیر همراه وی باشند. گفته می‌شود نمایشگرهای چشمک‌زن نیز برای نشان دادن زمان دور زدن موتورسیکلت به دیگر رانندگان، به صورت خودکار فعال می‌شوند.

نکته جالب درباره موتورسیکلت‌های فورد تاشو بودن آنها است که می‌توانید به کمک اپلیکیشن موجود از ایستگاه‌های اتوبوس، قطار یا مترو به عنوان روش‌های سریع‌تر حمل و نقل با خبرشده و همراه با موتورسیکلت خود سوار شوید! همچنین گفته می‌شود این اپلیکیشن می‌تواند هزینه مربوط به حمل و نقل عمومی تا مقصد را به شما نشان دهد.

یکی دیگر از قابلیت‌های داخلی اپلیکیشن موتورسیکلت‌های برقی فورد تشخیص جاده‌های مناسب موتورسیکلت و اعلام هشدار نسبت به دیگر خطرات بالقوه است. از مدل DoMe: Pro می‌توانید برای مشاغلی چون پیک موتوری استفاده کنید و قابلیت تاشدن و قرار گرفتن پشت یک ون را دارد، در حالی که مدل DoMe: Me برای رفت و آمدهای عادی است.

نويسنده: حامى غفارى

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا