مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تصادفات موتوری در بوشهر ۳۲ درصد افزایش یافت

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: آمارها نشان می‌دهد تصادفات موتوری در محورهای برون شهری و روستایی در این استان نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، بابک کاوه‌ئیان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ فقره تصادف مربوط به موتورسیکلت‌ها در استان ثبت شده که منجر به فوت ۸۴ و مجروح شدن ۷۵۶ نفر شده است.

وی افزود: در این مدت شمار تلفات ۲درصد و مجروحان نیز ۸۳درصد افزایش داشته که این آمار نگران کننده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: بیشترین علت فوت موتورسواران یا راکبان با فراوانی ۵۵ درصدی از ناحیه ضربه به سر است که اهمیت استفاده از کلاه ایمنی استاندارد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت از ابتدای سالجاری تاکنون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ۷۰۰ عدد کلاه ایمنی در قالب اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس یا مراکز تجمع کارگری و نمایشگاه‌های برگزار شده در سطح استان توزیع کرده است.

کاوه‌ئیان مهمترین دلایل تصادف موتورسواران را توجه نکردن به جلو، رعایت نکردن حق تقدم از طرف موتورسواران، دیده نشدن به دلیل نداشتن یا نقص سیستم روشنایی موتورسیکلت، سرعت زیاد، سبقت غیراصولی و ناایمن و حرکت در خلاف جهت عنوان کرد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری استان بوشهر خودداری از تردد موتورسیکلت در راه‌های برون شهری به خصوص بزرگراه‌ها و مسیرهای پرتردد، جدی گرفتن استفاده از کلاه ایمنی، نصب آئینه برروی موتورسیکلت، پوشیدن لباس رنگ روشن در هنگام موتورسواری، تعمیر سیستم روشنایی موتورسیکلت و یا نصب برچسب شبرنگ تاکید کرد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا