مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دوچرخه اشتراکی «مادرید» رایگان شد

شهرداری مادرید اسپانیا برای ترویج دوچرخه‌سواری، طرح رایگانی را فراهم آورده است که شهروندان می‌توانند با شرکت در آن، بدون پرداخت هزینه از آخرین دوچرخه‌های روز نیز بهره ببرند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایمنا، جابه‌جایی رایگان درون‌شهری در اسپانیا در حال ترویج است. این کشور به‌تازگی با فراهم آوردن اتوبوس‌ها و قطارهای مسافت‌های طولانی رایگان، مزیت اجتماعی جالبی را برای مسافران بین شهری فراهم آورد. اکنون، مادرید در راستای حمایت از تردد رایگان درون‌شهری اعلام کرده است که استفاده از دوچرخه‌های شهری تا سی‌ویکم جولای رایگان خواهد بود.

ارائه خدمات رایگان از هفتم مارس با هدف تشویق مادریدی‌ها که اغلب خودرو را ترجیح می‌دهند، آغاز می‌شود تا در نهایت عاشق دوچرخه‌سواری شوند. این تصمیم اقدامی پیشگامانه است و مسئولان معتقد هستند مورد استقبال و قدردانی ساکنین قرار خواهد گرفت.

مقامات محلی دلایل زیادی برای ترویج خدمات دوچرخه عمومی در پایتخت اسپانیا دارند. در پایان سال گذشته، آنها با تجدید و گسترش شبکه اصلی دوچرخه‌سواری شهر موسوم به BiciMad، به عنوان راهی برای تبدیل دوچرخه به یک جایگزین واقعی برای سایر روش‌های حمل‌ونقل، پیش رفتند. اکنون خطوط و دوچرخه‌ها مدرن شده‌اند و مسیرهای دوچرخه در تمام محله‌ها وجود دارد.

مدل‌های جدید دوچرخه کابرپسندتر و پرقدرت‌تر است و قرار است که به تدریج در این سرویس عمومی گنجانده شود و در طول پنج ماه آینده در کنار مدل‌های قبلی خدمت‌رسانی می‌کند. این دوره انتقال، دقیقاً زمانی است که مقامات می‌خواهند ساکنان را تشویق کنند تا از دوچرخه‌های جدید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای استفاده کنند و نظراتشان را در مورد آن‌ها به مسئولان منتقل کنند.

برای تضمین در دسترس بودن دوچرخه برای همه کاربران، دوچرخه بیش از ۳۰ دقیقه مداوم در دسترس دوچرخه‌سوار نخواهد بود و در پایان مقطعی سفرها باید به پایگاه‌های نقطه‌ای در سراسر شهر تحویل داده شود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایمنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا