مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ضرورت فرهنگ‌سازی برای کاهش تصادفات

رئیس پلیس راهور استان مرکزی: ۴۰ درصد فوتی‌های حوادث رانندگی درون شهری استان عابرین پیاده و ۴۰ درصد دیگر از فوتی‌ها نیز مربوط به راکبان موتور سیکلت‌ها هستند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: با اقدامات خوب صورت گرفته و تعاملات پلیس و دستگاه قضائی بسیاری از نقاط حادثه خیز از جمله زیرگذر میدان فراهان، پیچ طرمزد، پیچ کمربندی شمالی، خیابان شهید شیرودی از سمت میدان چهار سرباز به سمت میدان ولی‌عصر(عج) رفع شده است.

سرهنگ حسینی با اشاره به پر حادثه بودن کمربندی شمالی اراک و آمار بالای مصدومین تصادفات در این گذرگاه تصریح کرد: تداخل حرکتی خودرو‌ها و وجود دور برگردان‌های غیر استاندارد مهمترین عامل حوادث رانندگی در این محور به شمار می‌رود.

او با اشاره به اهمیت تقاطع غیرهمسطح فرودگاه اراک گفت: با توجه به اینکه این تقاطع مسیر تردد ساکنان طرح ۸۱۰۰ واحدی است، نیازمند ملاحظات اجتماعی و پیوست عابر پیاده در آن نقطه هستیم که البته طرح ارائه شده و پلیس نیز موافق اجرا این طرح است.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه با اصلاح و رفع نواقص کنارگذر‌ها در سطح شهرستان‌های استان مرکزی نیازمند تقاطع‌های غیرهم سطح نیستیم، افزود: ورود ترافیک برون شهری و خودرو‌های سنگین به داخل شهر و توقف بی جای آن‌ها در معابر مانعی بزرگ در ترافیک‌های در داخل شهر‌ها است.

سرهنگ حسینی بزرگترین مشکل کنارگذر آرامستان اراک را تردد خودرو‌های سنگین دانست و عنوان کرد: با اجرای طرح ترافیکی و مشخص کردن مسیر‌های ورودی و خروجی در این کنار گذر با همکاری دستگاه‌های ذیربط می‌توان برای رفع مشکلات ترافیکی در این نقطه تلاش کرد.

او در ادامه با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی تصادفات فوتی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: شهر‌های اراک، ساوه، خمین و محلات جز شهر‌های بحرانی در حوزه سوانح رانندگی در کشور است.

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد فوتی‌های حوادث رانندگی درون شهری استان مرکزی مربوط به عابران پیاده است، گفت: همچنین ۴۰ درصد دیگر از فوتی‌ها نیز مربوط به راکبان موتور سیکلت‌ها است که عدم استفاده از کلاه ایمنی در افزایش تلفات آن مشهود است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با بیان اینکه بر اساس علت یابی و تحقیق میدانی صورت گرفته توسط پلیس راهور، میانگین سرعت متوسط نسبت به کل کشور در اراک ۲۵ کیلومتر و در ساوه ۱۴ و نیم کیلومتر بیشتر از میانگین نرم کشوری «۱۰درصد» بیشتر است، تصریح کرد: فرهنگ سازی ترافیکی یکی از مهمترین اقدامات بازدارنده در کاهش حوادث رانندگی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا