مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

امسال آمار تولید موتورسیکلت‌ها با رشد 88 درصدی همراه بوده است

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: موتورسیکلت‌سازان کشور در ۱۰ ماهه امسال نزدیک به ۳۸۰ هزار دستگاه موتورسیکلت تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۱۹۸ هزار دستگاه) رشد بیش از ۸۸  درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، عبدالله توکلی لاهیجانی امروز (دوشنبه)، ارتقای عمق داخلی‌سازی محصولات تولیدی توسط تولیدکنندگان و دستیابی به بُن‌سازه (پلتفرم) مشترک بومی در خصوص مدل‌های پُرفروش موتورسیکلت و دوچرخه را به عنوان راه حلی موثر جهت افزایش تولید، کاهش ارزبری، کنترل قیمت و رسوب دانش فنی طراحی و ساخت موتورسیکلت بر اساس نیاز مصرف کنندگان داخلی، ارائه کرد.

وی با اشاره به تکالیف قانونی از رده خارج کردن موتورسیکلت‌های فرسوده به‌منظور بهبود کیفیت هوا و نیز هدفگذاری برای دستیابی به فناوری‌های پیش‌روی صنعت موتورسیکلت، تولید، عرضه، اقتصادی‌سازی و ترویج استفاده از موتورسیکلت‌های برقی را جزو برنامه‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و تولیدکنندگان موتورسیکلت تلقی کرد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت اعلام‌کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری شهرداری تهران و بانک تجارت در حال تدوین طرحی ملی و کلان به‌منظور جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده است.

وی از تولیدکنندگان موتورسیکلت دعوت به عمل کرد تا در این طرح کلان حداکثر همکاری و مشارکت را داشته باشند.

توکلی لاهیجانی همچنین به لزوم فعال شدن ظرفیت‌های معطل در تولید موتورسیکلت کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه‌های نوسازی موتورسیکلت و ‌تولید موتورسیکلت‌های برقی در کشور، نرخ رشد تولید موتورسیکلت در سال آتی نیز با قدرت بیشتری ادامه یابد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا