مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مادرید میزبان خدمات دوچرخه جدید ضد وندالیسم

شهرداری مادرید، خدمات عمومی جدیدی را برای دوچرخه‌سواری ارائه داده است که شهروندان با استفاده از آن می‌توانند تجربه بهتری از تردد پاک درون شهر را داشته باشند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایمنا، خوزه لوئیس مارتینز-آلمیدا، شهردار مادرید، سیستم دوچرخه برقی عمومی جدید ارتقایافته موسوم به (bicimad) را ارائه کرده است که این خدمات شامل انواع ویژگی‌های جدید، مانند دوچرخه‌های پیشرفته مجهز و ایستگاه‌های بیشتر است. این اقدام به عنوان یک ادعای جدی برای تبدیل دوچرخه‌سواری به یک جایگزین جابه‌جایی زیست‌پذیر در پایتخت اسپانیا محسوب می‌شود.

این شبکه تجدیدشده در نهایت دارای ۷۵۰۰ دوچرخه برقی جدید و ۶۱۱ ایستگاه خواهد بود که همه دارای پیشرفت‌های فنی و ویژگی‌های ارتقایافته است و هدف آنها بهبود قابل‌توجه تجربه کاربر است. به همین ترتیب، bicimad برای اولین بار در ۲۱ منطقه شهر در دسترس خواهد بود که به همه شهروندان مادریدی اجازه می‌دهد تا از آن استفاده کنند.

توسعه و نوسازی فناوری bicimad پروژه‌ای است که در چارچوب طرح استراتژی پایداری محیطی شورای شهر مادرید موسوم به «مادرید ۳۶۰» است که هدف آن تثبیت شهر به عنوان پایتخت مرجع در تعهد به تحرک پایدار و بهبود کیفیت هوا است.

مدل‌های جدید از از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است و طراحی منعطف‌تر، ارگونومیک (کاربرپسند) و قوی‌تری را ارائه می‌دهد که به‌طور قابل‌ملاحظه تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد.

وجود یک موتور ۲۵۰ وات در موقعیت مرکزی همراه با یک سیستم دنده سه‌سرعته، این دوچرخه‌ها را ایمن و پرسرعت کرده است. صفحه نمایش LCD به دوچرخه‌سوار امکان می‌دهد سرعت و وضعیت باتری را هر لحظه ببیند. باتری که برای ایمنی بیشتر در قاب دوچرخه ادغام شده است، تا ۷۰ کیلومتر راندن خودکار را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، دوچرخه‌های جدید دارای طراحی ضد وندالیسم هستند؛ به عنوان مثال، سیستم ضدپنچری در لاستیک‌ها وجود دارد. همچنین یک مکانیسم ضدسرقت یکپارچه در شاسی و سیم‌کشی وجود دارد که از نظر مکانیکی (ترمزها و تعویض دنده) و الکتریکی (چراغ‌ها و یکپارچگی پیشرانه الکتریکی)، استحکام دوچرخه را نیز تضمین می‌کند.

تعمیر و نگهداری دوچرخه‌ها نیز اقدامی مبتکرانه بوده است زیرا متصل به ایستگاه‌هایی هستند که به طور دائم نظارت می‌شوند و اطلاعات وضعیت آنها توسط یک ابزار تشخیصی تجزیه و تحلیل می‌شود. کاربران می‌توانند از طریق یک دکمه در هریک از ایستگاه‌ها، در صورت نیاز به سرویس دوچرخه، آن را درخواست دهند.

از نظر سیستم پرداخت نیز تجربه کاربری بهبودیافته است، چراکه روند پرداخت از طریق MPass امکان‌پذیر خواهد بود که با تمام خدمات حمل‌ونقل مانند اتوبوس و پارکینگ دوچرخه یکپارچه شده است.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایمنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا