مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

توسعه ناوگان دوچرخه‌های برقی در ایرلند

شهرهای بری و وکس‌فورد در ایرلند به‌زودی میزبان ۲۰۰ دوچرخه الکتریکی خواهند بود که قرار است به طور اشتراکی در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایمنا، بولت به عنوان یکی از شرکت‌های بین‌المللی بازاریابی حمل‌ونقل، که مقر اصلی آن در تالین پایتخت استونی قرار دارد، به‌زودی تعداد ۲۰۰ دوچرخه الکتریکی را برای وکس فورد و بری خریداری خواهد کرد. به دنبال این اقدام، تعداد دوچرخه‌های الکتریکی خریداری شده برای ایرلند توسط بولت به ۴۰۰ دستگاه خواهد رسید، چراکه پیش از این نیز، ۲۰۰ دوچرخه توسط این شرکت در شهرهای ایرلندی اسلایگو و کیلکنی به حرکت درآمده بود.

طرح‌های ایرلند برای اشتراک دوچرخه در سال جاری

چهار شهر ایرلندی ذکر شده هریک میزبان ۱۰۰ دستگاه دوچرخه الکتریکی اشتراکی خواهد بود که این طرح قرار است به طور آزمایشی در این مناطق پیاده شود و در صورت موفقیت، سایر شهرهای کشور نیز در لیست نقاط دریافت‌کننده دوچرخه‌های الکتریکی قرار گیرد. این اقدام با هدف ترویج تردد سبز میان مردم ایرلند اجرا خواهد شد، ضمن این‌که برابری را نیز برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد. در واقع، زمینه‌سازی برای تردد یکسان و راحت شهروندان آن‌ها را به عبور و مرور از طریق دوچرخه‌های الکتریکی اشتراکی سوق خواهد داد که این امر به سهم خود در افزایش برابری میان آن‌ها نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سال گذشته و به دنبال خرید دوچرخه‌های الکتریکی اشتراکی برای شهرهای اسلایگو و کیلکنی، بیش از ۱۰۵ هزار کیلومتر سفر از طریق این وسیله‌های نقلیه پاک انجام شد که این امر به سهم خود، کاهش ۱۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتری تردد به وسیله خودروهای موتوری را در دو شهر ذکر شده به دنبال داشت.

کمپانی بولت ادعا کرده است که هزینه‌ای پنج میلیون یورویی را برای خرید دوچرخه‌های الکتریکی برای سراسر شهرهای ایرلند هزینه خواهد کرد که در پی آن، بیش از دو هزار دوچرخه جدید در شهرهای مختلف با بیشترین نیاز به تردد سبز توزیع خواهد شد.

دولت ایرلند که پیش از این متعهد شده بود اقدامات اثربخشی را برای الکتریکی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل شهری اجرا کند، همکاری بولت را برای ورود دوچرخه‌های الکتریکی اشتراکی در رسیدن به این هدف بسیار اثربخش معرفی کرده و مدعی شده است این کمپانی را برای تحقق هدف خود از نظر مالی تحت حمایت قرار خواهد داد.

بسیاری از مدیران شهرهای ایرلند خواهان برخورداری از طرح دوچرخه‌های الکتریکی اشتراکی شده‌اند و امیدوار هستند از طریق ترویج این وسیله‌های نقلیه پاک، نه‌تنها به کاهش انتشار گازهای آلاینده و به دنبال آن به حداقل رسیدن آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی کمک کنند، بلکه در پیشبرد هدف افزایش دسترسی شهروندان به حمل‌ونقل سبز سهیم شوند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایمنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا