مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

صنعت موتورسیکلت پاکستان به‌دلیل سیل‌های ویرانگر با کاهش فروش مواجه شد

بازار موتورسیکلت پاکستان به شدت تحت تاثیر سیل فاجعه بار قرار گرفت. در ماه نوامبر فروش موتورسیکلت و اسکوتر جدید 129.179 (-22.0%) و سالانه 1.4 میلیون (-17.9%) بوده است که بازار را در پایین ترین سطح از 7 سال گذشته پیش بینی می کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بر اساس گزارش بانک جهانی در اکتبر 2022، انتظار می‌رفت اقتصاد پاکستان در سال مالی جاری منتهی به ژوئن 2023 تنها 2 درصد رشد کند. رشد آهسته‌تر، منعکس‌کننده خسارات و اختلالات ناشی از سیل‌های فاجعه‌بار، انقباض پولی، تورم بالا و محیط کمتر مساعد جهانی خواهد بود.

فقر در مناطقی که بیشترین آسیب را دیده است احتمالاً بدتر خواهد شد. برآوردهای اولیه حاکی از آن است که – بدون تلاش قاطع امداد و بهبودی برای کمک به فقرا – نرخ فقر ملی ممکن است بین 2.5 تا 4 درصد افزایش یابد و بین 5.8 تا 9 میلیون نفر را به فقر بکشاند.

ریسک‌های اقتصاد کلان نیز همچنان بالا باقی می‌مانند. زیرا، پاکستان با چالش‌های مرتبط با کسری بودجه، بدهی عمومی بالا و تقاضای پایین‌تر از بازارهای سنتی صادراتی خود در میان رشد ضعیف جهانی مواجه است.

جای تعجب نیست که در چنین محیط منفی، تقاضا برای خودروهای جدید 2 و 3 چرخ از ژوئیه سقوط کرد.

در ماه نوامبر 2022 فروش موتورسیکلت و اسکوتر جدید 129 هزار و 179 دستگاه (-22.0%) و فروش سال 1.4 میلیون (-17.9%) بوده است که بازار را در پایین‌ترین سطح از 7 سال گذشته پیش‌بینی می‌کند.

در پاکستان هوندا و یک سازنده داخلی به نام یونایتد اتو رقیب یکدیگراند.

برای مطالعه اخبار صنعت موتورسیکلت پاکستان اینجا را کلیک کنید.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا