مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفی پیشرانه میلواکی 8 هارلی دیویدسن

به گزارش موتورسیکلت نیوز، هارلی دیویدسون نهمین نسل از پیشرانه‌های آمریکایی V-Twin سری Milwaukee-Eight را معرفی کرد؛ این پیشرانه‌ها در نسل جدید خود، قدرت و گشتاور بیشتری را در کنار لرزش کمتر تولید می‌کنند. همچنین مسئله‌ی دفع حرارت و طنین تولیدی توسط سیستم اگزوز در این پیشرانه بهبود یافته است.

پیشرانه‌های جدید هارلی دیویدسون اهمیت بسیار زیادی دارند چرا که این کمپانی مستقر در میلواکی معمولا پیشرانه‌ی جدید معرفی نمی‌کند؛ اما وقتی این اتفاق می‌افتد پیشرانه‌های جدید به طرز غیرقابل باوری هواداران زیادی پیدا می‌کند. قدرت بیشتر، گشتاور بیشتر، مصرف کمتر و کاهش لرزش، امروزه به بخش عادی از فعالیت‌های شرکت‌ها تبدیل شده است اما برای هارلی سواران چنین چیزی بسیار متفاوت از شخصیت این شرکت است. هواداران هارلی دیویدسون‌ نمونه‌های قدیمی را بیش از چیزهای جدید دوست دارند بنابراین اگر یک پیشرانه صدا و حسی مانند هارلی‌های قدیمی منتقل نکند هارلی سواران آن را نخواهند خرید و به سراغ مدل‌های قدیمی خواهند رفت بنابرین جالب خواهد بود که ببینیم بازار به این پیشرانه‌ی امریکایی جدید چه واکنشی نشان خواهد داد.

بر روی کاغذ، این پیشرانه بسیار برتر از پیشرانه Twin Cam (دو میل سوپاپ) قبلی است، پیشرانه‌ی جدید با داشتن ۴ سوپاپ در هر سر سیلندر و ضریب تراکم بالاتر، ۱۰ درصد قدرت بیشتری از پیشرانه‌ی قدیمی Twin Cam تولید می‌کند. تغییرات دیگر این پیشرانه شامل انتقال حرارت بهتر، کلاچ سبک‌تر و بهبود جریان گازها در مانیفولد هوا و اگزوز به میزان ۵۰ درصد هستند. همچنین استفاده از دسته موتورهای لاستیکی و شفت بالانسر داخلی سبب شده تا این پیشرانه در دور آرام لرزش کمتری داشته باشد.

هارلی همچنین ادعا می‌کند که توانسته با حذف نویزهای مکانیکی متفرقه، به صدای بهتری از اگزوز این پیشرانه دست پیدا کند. پیشرانه ی میلواکی در ابتدا و بیشتر بر روی موتور سیکلت‌های تورینگ به کار خواهد رفت. مهندسین هارلی دیویدسون اقدام به تقویت سیستم شارژر موجود در این پیشرانه کرده‌اند تا بتواند پاسخگوی وسایل الکتریکی زیاد این موتور سیکلت‌ها مانند چراغ ها، گرمکن صندلی، سیستم صوتی و غیره باشد.

این پیشرانه در سه نسخه‌ی زیر به تولید خواهد رسید:

  • نسخه اول از نوع خنک شونده با روغن و دارای ۱۷۵۰ سی‌سی حجم است. این پیشرانه بر روی مدل‌های Street Glide، Road Glide،  Electra Glide، Road King و Freewheeler به کار خواهد رفت.
  • نسخه دوم از نوع آب خنک و به حجم ۱۷۵۰ سی‌سی است و در مدل‌های Ultra Limited, Road Glide Ultra و Tri Glide Ultra استفاده خواهد شد.
  • نسخه سوم نیز از نوع آب خنک بود و دارای ۱۸۷۰ سی سی حجم است. این پیشرانه هم در مدل‌های CVO Limited و CVO Street Glide به کار گرفته خواهد شد.

نکته ای که بخش خبری هارلی دیویدسون به آن اشاره نکرده است مسئله‌ی آلایندگی است. قبلا هارلی دیویدسون برای دور زدن تست آلایندگی ابزاری را به مشتریانش می‌فروخت تا با آن بتوانند آلایندگی موتورسیکلت خودشان را کنترل کنند اما پیشرانه‌های سری میلواکی با استاندارد یورو ۴ همخوانی دارند تا امکان فروش آنها در بازار اروپا نیز مهیا شود. احتمالاً نسخه های یورو ۵ و یورو ۶ این پیشرانه‌ها نیز به تولید خواهد رسید که نشان دهنده‌ی وقت زیادی است که هارلی دیویدسون برای رونمایی از پیشرانه‌هایش صرف می‌کند.

نویسنده: حسین ریاحی

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا