مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر کشور: توسعه موتورسیکلت‌های برقی در دستور کار دولت است

وزیر کشور گفت: موضوع توسعه موتورسیکلت‌های برقی و خودروهای عمومی برقی نیز در دستور کار جدی سازمان شهردارهاست و قراردادهایی در این زمینه منعقد شده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسکانیوز، احمد وحیدی امروز در آیین واگذاری ۵۶۹ دستگاه خودرو که در قالب ناوگان عمرانی، خدماتی و حمل و نقل عمومی به شهرداری های خراسان رضوی تحویل شد، اظهار کرد: حمل و نقل عمومی موضوعی مهم و مورد تاکید است و دولت سیزدهم با وجود همه محدودیت‌های مالی، این موضوع را در اولویت برنامه‌ای خود دارد.

وزیر کشور افزود: سازمان شهرداری و دهیاریهای وزارت کشور با همه تدبیر، پای کار ساماندهی حمل و نقل عمومی است و قراردادهای خوبی با خودروسازان منعقد کرده که بخش قابل توجهی از فعالیتهای خودروسازان معطوف به قراردادهای این سازمان است.

وی اضافه کرد: با این اقدام علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی، خودروسازی در حوزه خودروهای سنگین رونق می گیرد و این بیانگر توانمندی کشور در تولید این خودروهاست.

وی خاطرنشان کرد: موضوع توسعه موتورسیکلت‌های برقی و خودروهای عمومی برقی نیز در دستور کار جدی سازمان شهردارهاست و قراردادهایی در این زمینه منعقد شده است.

وزیر کشور افزود: در خصوص توسعه خطوط مترویی نیز منابع خوبی پیش بینی شده است و امیدواریم پروژه های ریلی با سرعت اجرا شود.

وحیدی اضافه کرد: در موضوع تامین واگن قطارشهری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و در تولید واگن در مرحله تحقیقاتی به خودکفایی رسیده ایم و می توانیم مترو ملی را راه اندازی کنیم.

وی افزود: شهرداری مشهد نیز در این حوزه کارنامه خوبی دارد و خدمت رسانی به زائران و مجاوران، وظیفه این شهرداری است که این مساله لزوم توجه به مشهد را دوچندان می کند.

وزیر کشور افزود: مشهد از شهرهای آلوده است و امیدواریم با توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی، قدمهای موثری برای کاهش آلودگی هوا برداشته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز پس از سالها اتفاق مهمی در حوزه حمل و نقل عمومی و تامین خودروهای عمرانی استان رقم می خورد که ۵۶۹ خودرو عمرانی، خدماتی و حمل و نقل عمومی به خراسان اختصاص یافته است.

جواد خدایی افزود: با توجه به فرسودگی خودروهای حمل و نقل عمومی، به خصوص در مشهد، نوسازی این ناوگان نیازمند توجه ویژه ای است و امیدواریم منابعی که در اختیار شهرداری ها قرار می‌گیرد، مولد فرصت های جدید باشد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسکانیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا