مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دو خط معاینه فنی موتورسیکلت در اصفهان به بهره‌برداری رسید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از بهره برداری ۲ خط معاینه فنی مکانیزه ویژه موتورسیکلت در هفته جاری خبر داد.‌

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از مهر، حسین حق شناس با اشاره به راه‌اندازی ۲ خط معاینه فنی مکانیزه ویژه موتورسیکلت در کلانشهر اصفهان در هفته جاری اظهار داشت: عملیات احداث خط معاینه فنی مکانیزه ویژه موتور سیکلت در مرکز معاینه فنی شفق آبان‌ماه امسال آغاز شد و اکنون آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه خط معاینه فنی ویژه موتورسیکلت با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان احداث و به خطوط مرکز معاینه فنی شفق اضافه شده، ادامه داد: این خط ظرفیت پذیرش ۲۶ هزار دستگاه موتورسیکلت در یک شیفت کاری در سال را دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: همچنین براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری اصفهان و انجمن حمایت از زندانیان منعقد شد، عملیات ساخت مرکز معاینه فنی مکانیزه ویژه خودروهای سبک و موتور سیکلت از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و این مرکز نیز در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

حق شناس اضافه کرد: مرکز معاینه فنی مکانیزه ویژه خودروهای سبک و موتورسیکلت در زمینی با مساحت ۱۳۰۰ متر در بلوار زینبیه- خیابان امام خمینی (ره) – احداث و برای ساخت سالن‌ها و تجهیز این مرکز سه میلیارد و ۵۳۶ میلیون تومان هزینه شد.

وی افزود: مرکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سبک و موتور سیکلت نیز ظرفیت پذیرش ۲۶ هزار دستگاه موتورسیکلت و ۱۵ هزار دستگاه خودروی سبک را در یک شیفت کاری در سال دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به وظایف محول شده به مراکز معاینه فنی وابسته به شهرداری‌ها در راستای انجام معاینه فنی خودروها و همچنین اجرای مفاد مندرج در قانون هوای پاک در خصوص الزام تمامی وسایل نقلیه اعم از سبک، سنگین و موتور سیکلت، شهرداری اصفهان این ۲ خط مکانیزه معاینه فنی ویژه موتورسیکلت را ایجاد کرده است.

راه‌اندازی یک مرکز معاینه فنی جدید در منطقه ۱۲ تا پایان امسال

حق شناس با بیان اینکه هم اینک هفت مرکز معاینه فنی خودروهای سبک با ۱۱ خط در شهر اصفهان در حال فعالیت است، اظهار داشت: این هفته یک خط در مرکز معاینه فنی شفق ویژه موتورسیکلت و یک مرکز معاینه فنی ویژه خودروهای سبک و موتورسیکلت که توسط انجمن حمایت از زندانیان احداث شده به مراکز و خطوط معاینه فنی این کلانشهر افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تا پایان سال جاری نیز یک مرکز معاینه فنی مکانیزه ویژه خودروهای سبک در محدوده خیابان امام خمینی (ره) در منطقه ۱۲ و یک خط معاینه فنی ویژه موتور سیکلت در یکی از خطوط منتخب شهر اصفهان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس مطالعات سهم بندی و سیاهه انتشار آلودگی هوای اصفهان که در سال ۱۳۹۶ انجام شد در آن سال روزانه یک میلیون خودرو و حدود ۶۰۰ هزار موتور سیکلت در سطح شهر اصفهان تردد می‌کردند که این تعداد موتورسیکلت چهار درصد در انتشار مونوکسیدکربن، ۲ درصد در انتشار اکسیدهای نیتروژن NO2 و ۱۰ درصد در تولید ترکیبات آلی فرار VOCs در روز سهم داشتند. براساس مطالعه آن سال موتورسیکلت‌های کاربراتوری در کلانشهر اصفهان پس از اتوبوس‌ها بیشترین سهم را در تولید ترکیبات آلی فرار داشتند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
مهر
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا