مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نخستین گام برخورد با فعالیت غیرمجاز موتورسیکلت‌ها در هتل‌های کیش

فعالیت غیرمجاز موتورسیکلت های شارژی در بخش گردشگری از جمله هتل های کیش یکی از مسایل مورد بحث این جزیره است که اولین گام برخورد با این مساله برداشته شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، پاییز سال گذشته طرح ساماندهی موتورسیک های شارژی که نقش قابل توجهی در وقوع تصادفات رانندگی جزیره نقش داشتند با پلاک گذاری این وسیله نقلیه با همکاری پلیس راهور، مدیریت حمل و نقل شرکت عمران، آب و خدمات و معاونت های گردشگری، فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان اعضای اصلی شورای ترافیک جزیره آغاز شد.

این طرحکه در بخش های مختلف از جلمه پلاک گذاری، رانندگی با گواهینامه، بیمه شخص ثالث، کلاه ایمنی و در نهایت تخصصی سازی فعالیت این دستگاه نقلیه در ۲ بخش استفاده شخصی و گردشگری برنامه ریزی شده است.

تا کنون بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه از موتورسیکلت های جزیره پلاک گذاری شده و به واسطه شناسنامه دار شدن آنها، فرهنگ سازی و اقدامات برخورد با متخلفان تاحدودی از نقش آنها در وقوع تصادفات کاسته شده است.

سرهنگ مهی توانگر رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کیش، در این ارتباط گفت:طبق بررسی های انجام شده موتورسیکلت ها در تصادفات نقش ۱۵ درصدی دارند که این میزان در مدت مشابه سال گذشت و قبل از اجرای طرح حدود ۳۰ درصد بود.

همچنین استفاده از گواهینامه، کلاه ایمنی و بیمه نامه از دیگر محورهای این طرح بود که به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی جزیره هم اکنون براساس بررسی های میدانی این پلیس بخش عمده ای از موتورسیکلت سواران جزیره هنگام استفاده از این وسیله نقلیه این موارد را رعایت می کنند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که بهره برداری نابسمان از موتورسیکلت ها در عرصه گردشگری از دیگر آسیب های این وسیله نقله در نظم و انضباط شهری است که در این راستا نیز ایجاد پیست مورتورسواری گردشگری و ساماندهی مراکز کرایه آن در دستور کار است.

در این راستا معاونت گردشگری سازمان با هدف سرعت بخشی به طرح ساماندهی در صدد است ایستگاه های غیر مجاز اجاره دوچرخه و موتور شارژی در هتل ها و مراکز گردشگری را جمع آوری کند.

مرتضی رمضانی گالشی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش برای تحقق این هدف، در نامه ای خطاب به جامعه هتلداران و مراکز اقامتی کیش نسبت به فعالیت ایستگاه های اجاره دوچرخه و موتور شارژی فاقد مجوز در هتل ها اخطار داده است.

در این نامه اعلام شده که معاونت گردشگری از ۲۰ دی ماه سال جاری از فعالیت و جمع آوری ایستگاه های دوچرخه فاقد تاییدیه های لازم و ایستگاه های متخلف که مبادرت به اجاره موتور شارژی به گردشگران می کنند، جلوگیری می کند.

این اخطار عطف به شیوه نامه نظارت بر فعالیت هتل ها و مراکز، اهمیت حفظ جان مسافران و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و تضییع حقوق گردشگران به اعضای این جامعه اعلام شده است.

هرچند تنها هتل ها و مراکز اقامتی، به عنوان متخلفان بخش کرایه موتورشارژی ها نیستند و برخی دارندگان ایستگاه دوچرخه و بعضی افراد سودجو در این خصوص تخلفاتی دارند و انتظار می رود دستگاه های متولی در راستای اعتلای فرهنگ رانندگی کیش بیش از گذشته نسبت به برخورد و توقیف موتورسیکلت های شارژی در جزیره اقدام کنند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا