مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

برگزاری جلسه مراکز آموزشی معتبر موتورسیکلت اروپا برای افزایش سطح آموزش ایمنی موتورسواران

مراکز آموزشی معتبر موتورسیکلت اروپا امسال گرد هم آمدند تا آموزش ایمنی موتورسیکلت را به سطح بالاتری برسانند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا (ACEM)، مدارس آموزش موتورسیکلت که دارای برچسب کیفیت آموزش موتورسیکلت اروپایی هستند، اولین جلسه خود را در 7 دسامبر 2022 برگزار کردند. در این جلسه اولیه، سازمان‌هایی که 35 برنامه دریافت شده را مدیریت می‌کردند، موافقت کردند که برای ایجاد یک برنامه آموزشی با کیفیت بالا با یکدیگر همکاری کنند. این برنامه سطوح مختلف (مهارت‌های موتورسواری، آگاهی از خطرات و ایمنی، و خودارزیابی توانایی سواری) را پوشش می دهد.

این برنامه همچنین زمینه‌های محلی، مانند (محیط ترافیک، الگوهای آب و هوا، تحرک و استفاده‌های اوقات فراغت) را پوشش خواهد داد. این برنامه آموزشی با کیفیت بالا به‌صورت رایگان برای تمامی مدارسی که علاقه‌مند به ارتقای کیفیت دوره‌های خود هستند ارائه می‌شود. همچنین با ارگان‌هایی که قصد دارند برنامه های آموزشی ایمنی موتورسیکلت را در کشورهایی با گزینه‌های آموزشی محدود راه‌اندازی کنند، به اشتراک گذاشته خواهد شد.

سازمان‌های آموزش موتورسیکلت حاضر همچنین نظرات خود را در مورد موضوعات دیگری مانند وضعیت فعلی آموزش داوطلبانه موتورسیکلت در سراسر اروپا، روندهای اخیر در آموزش موتورسیکلت و چگونگی بهبود بیشتر مهارت‌ها و آگاهی ایمنی موتورسواران تبادل نظر کردند.

آنتونیو پرلوت، دبیر کل ACEM، در توضیح این ابتکار گفت:

برچسب کیفیت آموزش موتورسیکلت اروپا یک عنصر کلیدی از استراتژی ایمنی جاده ما و نمونه‌ای عالی از این است که چگونه بازیگران صنعت، سازمان‌های غیردولتی، مربیان موتورسیکلت و سازمان‌های کاربران می‌توانند برای ایمنی موتورسیکلت با یکدیگر همکاری کنند. پس از راه‌اندازی برچسب کیفیت آموزش اروپایی در سال 2019، اکنون می‌خواهیم این ابتکار را با ارائه یک برنامه آموزشی رایگان با کیفیت بالا به تمام مدارس آموزشی در اروپا به سطح بعدی ببریم.

جسپر کریستنسن، مدیر کمیسیون تحرک در فدراسیون بین‌المللی موتورسیکلت (FIM)، گفت:

راندن موتورسیکلت کار آسانی نیست. به‌عنوان کاربران آسیب‌پذیر جاده، موتورسواران باید از خطرات جاده آگاه باشند و خطرات مربوط به دوچرخ را تشخیص دهند. FIM متعهد به ترویج آموزش داوطلبانه با کیفیت بالا است و ما به‌طور کامل از توسعه این دستورالعمل‌های آموزشی ایمنی مشترک حمایت می‌کنیم. ما مطمئن هستیم که این ابتکار تفاوت مثبتی برای ایمنی موتورسواران در سراسر اروپا ایجاد خواهد کرد.

یادداشت برای علاقه‌مندان

برچسب کیفیت آموزش موتورسیکلت اروپا یک طرح گواهینامه داوطلبانه برای برنامه‌های آموزشی ایمنی پس از گواهینامه است که توسط شورای ایمنی جاده آلمان، فدراسیون بین‌المللی موتورسواری و صنعت موتور یکلت اجرا می‌شود.

هدف اصلی برچسب کیفیت آموزش موتورسیکلت اروپا اطلاع‌رسانی به موتورسواران در سراسر اتحادیه اروپا در مورد بهترین برنامه‌های آموزشی موجود در کشورهایشان و افزایش تعداد راکبانی است که به‌طور منظم تحت آموزش‌های داوطلبانه با کیفیت بالا قرار می‌گیرند.

در حال حاضر 35 برنامه تایید شده در 11 کشور اروپایی وجود دارد: اتریش، بلژیک، قبرس، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، پرتغال، اسپانیا و سوئد، و انتظار می‌رود مراکز آموزش موتورسیکلت بیشتری در سال 2023 به آن ملحق شوند.

در سال 2019، برچسب کیفیت آموزش موتورسیکلت اروپا جایزه منشور ایمنی جاده را در رده «تعهدات داوطلبانه» از کمیسیون اروپا دریافت کرد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا و اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
ACEM
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا