مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دوچرخه‌های برقی اشتراکی در بارسلونا

اپراتور حمل‌ونقل عمومی بارسلونا زیرساخت‌های خدمات اشتراک دوچرخه موسوم به AMBici را ارائه کرده است که کل قلمروی منطقه شهری بارسلونا را پوشش می‌دهد. این سرویس جدید قرار است در ابتدای سال آینده راه‌اندازی شود و در ۱۵ منطقه شهرداری این کلان‌شهر در دسترس خواهد بود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایمنا، بر اساس طرح جدید بارسلونا برای راه‌اندازی خدمات اشتراک دوچرخه فراگیر موسوم به «AMBici» ، تعداد ۲۶۰۰ دوچرخه برقی و ۲۳۶ ایستگاه برای ساکنان این کلان‌شهر در دسترس قرار خواهد گرفت تا جابه‌جایی بهتر، انعطاف‌پذیرتر و پایدارتری برای شهروندان فراهم بیاید.

AMBici دارای جدیدترین نسل دوچرخه‌های صددرصد برقی خواهد بود. جدیدترین مدل‌های این ناوگان، گزینه‌های مناسبی برای جابه‌جایی به شیوه‌ای چابک و ایمن در عین حفظ کنترل دوچرخه در محیط شهری است. به لطف موقعیت موتور، هنگام استفاده کاربر، این اطمینان وجود دارد که راکب احساس امنیت می‌کند و حرکت او به‌خصوص در پیچ‌ها و زمین‌های ناهموار با انعطاف‌پذیری بیشتری رقم می‌خورد.

علاوه بر این، از آنجایی که دوچرخه‌ها صددرصد برقی هستند، استفاده از آن‌ها در محله‌های شیب‌دار یا با ارتفاع بالا، برای افراد مسن یا افراد دارای مشکلات حرکتی آسان‌تر خواهد بود.

سطوح کمک‌کاربر این دوچرخه‌ها به صورت خودکار و بر اساس سرعت رکاب‌زدن تنظیم می‌شود و هنگامی که به ۲۵ کیلومتر در ساعت (محدودیت سرعت مجاز) رسید یا زمانی که دوچرخه‌سوار ترمز می‌کند، کمک از کار می‌افتد.

در سال ۲۰۲۳، طرح AMBici اجازه استفاده رایگان ۳۰ دقیقه را برای هر سفر می‌دهد. بعد از ۳۰ دقیقه، هر نیم ساعت فقط ۰.۵۰ یورو هزینه خواهد داشت.

از ۲۰۲۴، هزینه اشتراک ۴۰ یورو در سال خواهد بود که ۳۰ دقیقه اول آن ۱۵ سنت است. بعد از ۳۰ دقیقه اولیه، نیم‌ساعت ۰.۵۰ یورو خواهد بود.

با توجه به ادغام AMBici با خدمات طرح کرایه دوچرخه عمومی شهرداری در بارسلونا موسوم به “Bicing”، برنامه‌ریزی شده است که یک پل یا ایستگاه‌های انتقال برای این دو سرویس ایجاد شود که کاربران هر دو سرویس بتوانند با هزینه کمتری، تجربه یکپارچگی دو خدمات را تجربه کنند.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایمنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا