مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تردد ۷۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در منطقه ۱۲ پایتخت

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: موتورسیکلت‌ها خیلی بیشتر از خودرو‌ها در آلودگی شهر تهران نقش دارند و تنها در منطقه ۱۲ شهر تهران حدود ۷۰۰ هزار موتورسیکلت تردد می‌کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از رکنا، سرهنگ محمد رازقی صبح امروز در برنامه «شهر امن» در خصوص نقش موتورسیکلت‌ها در آلایندگی شهر تهران توضیح داد.

سرهنگ رازقی در پاسخ به این پرسش که آیا موتورسیکلت‌ها در آلودگی شهر تهران نقش دارند، گفت: در شهر تهران بیشتر از ۴ میلیون موتورسیکلت داریم که بخش عمده‌ای از این موتورسیکلت‌ها در بخش مرکزی مانند مناطق ۱۱ و ۱۲ تردد می‌کنند.

وی افزود: خیلی از این موتورسیکلت‌ها در طول شبانه روز بدلیل شغل و کاری که دارند مدام در حال تردد هستند که خیلی بیشتر از خودرو‌ها در آلودگی شهر تهران نقش دارند.

سرهنگ رازقی بیان داشت: با توجه به وضعتیی که داریم در این خصوص باید و حتما فکری اندیشیده شود و از موتورسیکلت‌های برقی برای تردد‌ها استفاده کرد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد: تنها در منطقه ۱۲ شهر تهران حدود ۷۰۰ هزار موتورسیکلت تردد می‌کند.

وی گفت: دلیل اصلی آلودگی در شهر تهران این است که به جای اینکه به صورت انسان محوری توسعه دهیم، شهر خودرو محور گردیده است و ساخت خیابان‌ها و پل و تونل همگی به جهت تردد بیشتر خودرو‌ها است که به طبع آن باعث افزایش خودرو‌ها، ترافیک و آلودگی هوا می‌شود.

سرهنگ رازقی افزود: اگر توسعه‌ی شهری بر مبنای انسان محوری باشد و استفاده از حمل و نقل پاک، و توسعه پیاده را‌ها و محل‌هایی که می‌تواند به جای خودرو حمل و نقل پاک و تردد انسان‌ها را جایگزین نماید، تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد.

وی ادامه داد: اگر به سمت انسان محوری برویم و توسعه شهر را بر این اساس داشته باشیم از خیلی از این مشکلات بویژه از آلودگی‌ها کاسته می‌شود.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
رکنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا