مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های «پاکشتی» بدون گواهینامه در هرمزگان

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان از اعمال ممنوعیت تردد موتورسیکلت های پاکشتی در سطح استان بدون گواهینامه خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از فارس، سرهنگ کیوان دلیلی صبح امروز بیان داشت: رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت های برقی و یا به اصطلاح پاکشتی با هر حجم ممنوع می باشد و مشاهده می شود عده‌ای از هموطنان بدون داشتن گواهینامه  اقدام به رانندگی می نمایند که برخلاف قوانین و مقررات است.

وی در ادارمه با اشاره به تبلیغ اشتباه بعضی از فروشندگان درخصوص موتورسیکلت های برقی و پاکشتی بیان داشت: عده ای از فروشندگان هنگام فروش به خریداران اعلام می کنند که این موتورها نیاز به پلاک وگواهینامه ندارند و این برخلاف قوانین است و برابر ماده2 وماده26 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، هر وسیله نقلیه بخواهد تردد نماید هم باید دارای پلاک و راکب نیز ملزم به داشتن گواهینامه است.

همچنین ثانیا برابر ماده 26 آیین نامه راهنمایی و رانندگی هرکس بخواهد با هرنوع وسیله نقلیه موتوری زمینی رانندگی نماید باید گواهینامه متناسب رانندگی با آن وسیله نقلیه را دارا باشد.

کیوان دلیلی افزود: موتورسیکلت‌های پاکشتی حسب ماده 2 آیین نامه راهنمایی و رانندگی که بیان می دارد «هر وسیله نقلیه موتوری و غیرموتوری که در راهها حرکت می کند و وسایل نقلیه کشاورزی صنعتی، عمرانی باید دارای پلاک باشند» که با عنایت به این گونه موتورها از مبادی غیر رسمی وارد کشور گردیده‌اند قابلیت شماره گذاری و تاسیس پلاک را ندارند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
فارس
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا