مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمدحسین گودرزی: قادر به تامین گواهی اسقاط مورد نیاز تولیدکنندگان موتورسیکلت با قیمت کارشناسی شده هستیم

 رییس کارگروه اسقاط اتحادیه صنایع بازیافت کشور در پاسخ به ادعای وزارت صمت و برخی نمایندگان مجلس مبنی بر کمبود گواهی اسقاط در کشور گفت: از همین لحظه اعلام می کنیم اگر تولید کنندگان و وارد کنندگان خودرو و موتورسیکلت آمار برگه اسقاط مورد نیاز خود را اعلام کرده و ظرف 24 ساعت گواهی با قیمت کارشناسی شده (کارشناس دادگستری) در اختیار آنها قرار داده نشد هر نقدی که بر ما وارد است را می پذیریم.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرخودرو، محمد حسین گودرزی در خصوص لایحه اصلاح نهایی قانون اسقاط خودروهای فرسوده مبنی بر واریز مبلغ 1.5 درصد قیمت خودروهای سواری، تجاری و موتورسیکلت به صندوقی در وزارت صمت مشروط بر نبود گواهی اسقاطاظهار داشت:اتخاذ چنین تصمیمی از سوی وزیر محترم صمت که خود از بنیان گذاران ستاد حمل و نقل و سوخت و تبصره 13 در سال 1385 هستند تأسف برانگیز است چراکه این لایحه آلودگی هوا و کشتارهای جاده ای را با پول خریدن است.

وی تصریح کرد: سوال بنده از وزارت صمت این است که آیا 1.5 درصد از قیمت خودرو و موتورسیکلت می تواند جوابگوی هوای آلوده، ترافیک در کلان شهرها و کشتارهای جاده ای باشد. اگر همه معضلات شهری با پول حل می شود پس مراکز اسقاط را کاملا تعطیل کنند.

رییس کارگروه اسقاط اتحادیه صنایع بازیافت کشور در ادامه یادآور شد: بر اساس ماده 2 و 3 قانون بهبود کسب و کار دولت موظف است برای اصلاح و تدوین مقررات و آیین نامه ها نظرات بخش خصوصی را لحاظ کند در صورتی که دولت در اصلاح قانون اسقاط هیچگونه همفکری و مشورتی با تشکل و انجمن های تخصصی نداشته است.

گودرزی لایحه اصلاح قانون اسقاط خودروهای فرسوده را تصمیمی غیر کارشناسی و به ضرر مردم و دولت دانست و عنوان کرد: این قانون با سوبسیدی که دولت برای تامین سوخت خودروهای فرسوده پرداخت می کند به ضرر دولت تمام می شود و مشخص نیست این لایحه با چه استدلالی به تصویب رسیده است.

وی تاکید کرد: امیدوارم با تصویب این لایحه در مجلس اجرای آن مشروط بر نبود گواهی اسقاط باشد نه اینکه عده ای بخواهند از این طریق قانون را دور بزنند و برای اسقاط خودروهای فرسوده تنها به واریز وجه اکتفا کنند.

رییس کارگروه اسقاط اتحادیه صنایع بازیافت کشور با انتقاد از اینکه چرا استعلام موجودی گواهی اسقاط به وزارت صمت واگذار شده است، تصریح کرد: متولی استعلام آمار گواهی اسقاط ستاد حمل و نقل و سوخت است و جای تعجب است که چرا این مسئولیت به وزارت صمت سپرده شده است.

گودرزی در پاسخ به ادعای وزارت صمت و برخی نمایندگان مجلس مبنی بر کمبود گواهی اسقاط در کشور گفت: از همین لحظه اعلام می کنیم اگر تولید کنندگان و وارد کنندگان خودرو و موتورسیکلت آمار برگه اسقاط مورد نیاز خود را اعلام کرده و ظرف 24 ساعت گواهی با قیمت کارشناسی شده (توسط کارشناس دادگستری) در اختیار آنها قرار داده نشد هر نقدی که بر ما وارد است را می پذیریم.

رییس کارگروه اسقاط اتحادیه صنایع بازیافت کشور در پایان خاطرنشان کرد: برگه اسقاط به تعداد مورد نیاز در مراکز اسقاط موجود است اما این خریداران هستند که به امید قانون جدید اسقاط و قصد نابودی این صنعت دست نگه داشته اند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا