مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ادعای قابل تامل «انجمن صنعت موتورسیکلت ایران» درباره افزایش قیمت‌ها

عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در خصوص وضعیت قیمت، عرضه و تقاضا در بازار موتورسیکلت در سال 1401 توضیحاتی بیان کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرخودرو، علی عرب در خصوص وضعیت قیمت، عرضه و تقاضا در بازار موتورسیکلت در سال 1401 اظهار داشت: موتورسیکلت در شش ماه نخست سال جاری بر اساس قیمت تعیین شده در بهمن 1400 به بازار عرضه شد و در این مدت نه تنها افزایش قیمت نداشتیم بلکه به دلیل رقابت میان شرکت‌های بخش خصوصی قیمت‌ها کاهش یافت.

وی افزود: ممکن است شرکت‌های بخش خصوصی در ظاهر کاهش قیمت نداشته باشند اما تغییر شرایط اقساط از 12 به 18 ماه مشمول کاهش قیمت تمام شده می‌شود. در مجموع افزایش شدید قیمت، ازدیاد تقاضا و در نتیجه عدم تامین نیاز بازار بر خلاف آنچه که در بازار خودرو اتفاق می‌افتد، در بازار موتورسیکلت وجود ندارد.

عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در خصوص بخش تولید در صنعت موتورسیکلت گفت: سیاست‌گذاری‌ها در هر دولتی نسبت به صنایع مختلف متفاوت است و صنعت موتورسیکلت نیز خارج از این برنامه‌ها نیست. نقطه نظرات وزارت صمت در دولت کنونی مبتنی بر واردات موتورسیکلت‌های برقی و افزایش عمق ساخت داخل موتورسیکلت‌های بنزینی است به طوری که بیشتر قطعات در ایران داخلی سازی شود.


بیشتر بخوانید:


عرب ادامه داد: به عنوان مثال یکی از برنامه‌ها داخلی سازی انجین است. اگر این بخش از قوای محرکه موتورسیکلت در داخل ایران به تولید برسد، بخش زیادی از ارزبری یک دستگاه موتورسیکلت کاهش می‌یابد.

وی در خصوص پیش نیازهای تولید انجین بیان کرد: یکی از شرکت‌ها در داخل کشور تولید آزمایشی انجین را در سه ماه اخیر آغاز کرده است. امیدواریم پس از طی مراحل آزمایشی تولید رسمی آغاز شود.

عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در پایان در خصوص وضعیت تامین اقلام وارداتی خاطرنشان کرد: واردات در شش ماه نخست سال جاری بر مبنای IPI که هر واحد تولیدی به وزارت صمت و دولت ارائه داده با نظارت کامل سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست در حال انجام است. پس از تولید نیز شرکت‌های بازرسی وجود دارد که در واقع از محصول برای تست و آزمایش‌هایی که بر عهده آنها است سی.ا.پی برمی‌دارند.


بیشتر بخوانید:

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا